Inspectorii ANPC au gasit o mizerie ingrozitoare in urma controalelor la 29 de operatori economici de pe Aeroportul Otopeni

news

ANPC, control, agenti economici, Aeroportul Otopeni, gandaci

Desi cer preturi exagerate pentru produsele alimentare vandute in cadrul aeroportului Otopeni, preturi ce rivalizeaza cu cele ale restaurantelor de lux, operatorii economici prepara aceste produse in conditii de evul mediu. Asta arata ultima razie ANPC la aceste unitati, iar rezultatele sunt pur si simplu socante.

Comunicatul Protectiei Consumatorilor si imaginile puse la dispozitia presei de catre inspectorii sanitari arata conditiile ingrozitoare in care aceste unitati preparau alimentele.

„ANPC a demarat, in 30.07.2024, o ampla actiune de control la 29 operatori economici, care isi desfasoara activitatea in Aeroportul International Henri COANDA pentru a verifica modul in care sunt respectate prevederile legale in domeniu.
Este important de mentionat ca in urma cu cateva luni ANPC a desfasurat o actiune de consiliere la acesti operatori economici si ulterior doua actiuni de control.

Au fost verificate 19 puncte de lucru de alimentatie publica , 5 magazine de comercializare produse alimentare si nealimentare, 2 case de schimb valuatar, 2 puncte de lucru pentru inchirieri automobile si 1 salon de asteptare pentru pasageri.

In urma verificarilor efectuate, comisarii ANPC au constatat deficiente de la prevederile legale, cum ar fi: produse alimentare care nu respectau temperatura si conditiile de depozitare impuse de producator, diferenta de gramaj intre cel declarat de vanzator si produsul comercializat, lipsa informatiilor cu privire la ingredientele produselor alimentare, conditii improprii in zona gastro, zone de preparare insalubra, produse care prezentau modificarea starii termice, produse neetichetate, lipsa informare privind dreptul consumatorilor de anularea tranzactiilor in 24 de ore, lipsa in casa a unei valute care era expusa pe panoul de informare, panou exterior de informare cu valutele tranzactionate expus intr-un loc nevizibil pentru consumator, la salonul de asteptare pentru pasageri: mocheta neigienizata, patata, deteriorata, mobilier cu zone deteriorate si neigienizate.

Actiunile de control pana in acest moment s-au finalizat cu  58 de amenzi contraventionale in valoare de 547000 lei, 4 avertismente, oprirea temporara a prestarii serviciilor pana la remedierea deficientelor pentru 15 puncte de lucru. De asemenea, s-a propus inchiderea temporara a unitatii pe o perioada de la 6 – 12 luni pentru 5 puncte de lucru”, informeaza ANPC.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: