Boicot total. PNL nu a dat niciun leu postului Antena 3 pentru reclame electorale. Cati bani au incasat televiziunile de la partide
PNL nu a dat niciun leu in campania electorala postului Antena 3, arata o analiza a cheltuielilor partidelor pe publicitatea electorala realizata de Pagina de Media. Analiza arata ca PSD a cheltuit aproape 2 milioane de euro pentru publicitate la televizuni, urmat de PNL, cu cheltuieli de 1,1 milioane de euro.
Estimarile cu sumele cheltuite de partide au fist facute pe baza monitorizarilor numarului de spoturi din campanie, pe baza numarului de prezente ale partidelor politice si a tarifelor publice declarate de posturile TV la CNA. De asemenea, s-au luat in calcul monitorizari, calcule, ajustari si multe discutii cu profesionisti din industria media si a publicitatii, dar si cu oameni apropiati campaniilor electorale.
Concluziile estimarilor paginademedia.ro
1. PSD si PNL au cheltuit cel mai mult pe posturile TV. Aproape doua milioane de euro a cheltuit PSD in campanie, iar PNL a platit in jur de 1,1 milioane de euro.
Cel mai putin a cheltuit pe TV Alianta USR Plus 2020: in jur de 130.000 de euro. Candidatii USR Plus au avut undeva la 30 de spoturi difuzate (aproape toate pe Realitatea TV), fata de aproape 750 de reclame date de PSD pe televiziune.
De notat promovarea partidului Pro Romania. Formatiunea lui Victor Ponta a avut un mediaplan asemanator campaniilor comerciale: au luat, in fiecare calup electoral, primul si ultimul spot din grupaj (asa-numitul principiu de programare top&tail).
Cea mai mare parte a banilor PSD s-a dus la Antena 3 (peste jumatate de milion de euro) si la Romania TV (peste 700.000 de euro). Catre B1 TV s-au dus 220.000 de euro, iar la Digi 24, aproape 200.000. Realitatea TV a primit publicitate electorala de aproape 140.000 de euro.
Partidul National Liberal a „dirijat” bani catre aproape toate posturile. Doar la Antena 3 nu a avut deloc publicitate electorala. A avut, in schimb, pe Romania TV (spre 600.000 de euro), dar si la B1 TV (220.000), Digi 24 (200.000), Realitatea TV si National TV.
ALDE a ocolit Realitatea TV, B1 TV si National TV. A alocat mai mult pe Romania TV (140.000 de euro) si ceva mai putin pe Antena 3 (in jur de 50.000) si Digi 24 (40.000)
Miscarea Populara a lui Traian Basescu a directionat cei mai multi bani catre Romania TV (aproape 180.000). In jur de 70.000 de euro s-au dus la B1 TV si la Realitatea, in timp ce Digi 24 a facut publicitate electorala pentru PMP de 40.000 de euro. Nimic la Antena 3 si la National TV.
Pro Romania. Formatiunea lui Victor Ponta a investit in publicitate electorala pe toate posturile din campanie. Cel mai mult la Romania TV (peste 250.000 de euro) si la Realitatea TV.
Alianta 2020 USR Plus. Tot bugetul lor de pe TV a fost de 80.000 de euro. Aproape toata expunerea USR Plus a fost pe Realitatea TV. Au mai avut vreo patru spoturi razlete – doar cu Clotilde Armand, pe B1 si la Digi 24.
Cat au incasat in total televiziunile?
Romania TV a incasat cel mai mult. Suma estimata se duce spre doua milioane de euro. Plusul mare fata de Antena 3 vine de la bugetele PNL si PMP, dar si de la ALDE si PSD.
Antena 3 a avut publicitate electorala doar pentru doua partide: PSD si Pro Romania lui Victor Ponta. Total: 710.000 de euro
B1 TV a totalizat 620.000 de euro.
Realitatea TV a avut cele mai mici tarife, cel putin la spoturi (500 de euro in Prime-Time, fata de 2.000 de euro la Antena 3, de exemplu). A nunarat insa multe difuzari, asa ca a totalizat 580.000 de euro.
Digi 24 a fost aproape de Realitatea TV. In jur de 580.000 de euro, din care aproape 400.000 de euro au venit, in md egal, de la PSD si PNL.