Grecia: Raportul privind dezastrul feroviar de la Tempe a fost publicat. Comisia a identificat „un lant de erori”
Un raport elaborat de o comisie speciala de ancheta desemnata de guvern sa investigheze conditiile care au dus la coliziunea mortala a trenului din 28 februarie in nordul Greciei a scos la iveala un lant de erori, potrivit Ekathimerini.
Mai precis, raportul de 228 de pagini, care este impartit in 10 capitole, atribuie vina companiei de cai ferate de stat OSE, filialei acesteia ERGOSE, responsabila cu constructia infrastructurii, Autoritatii de Reglementare a Cailor Ferate (RAS), operatorului privat de tren Hellenic Train, precum si sefului de gara care a pus cele doua trenuri pe un curs de coliziune, si mecanicilor decedati, care nu ar fi respectat reglementarile.
Grupul de experti format din trei membri subliniaza, de asemenea, necesitatea modernizarii caii ferate, identificand problemele cronice si necesitatea unor schimbari radicale in materie de transferuri si formare de personal.
Referindu-se la raport, ministrul Giorgos Gerapetritis, responsabil pentru infrastructura si transport, a spus ca „ar fi recomandabil ca cei care au criticat comisia pentru obiectivitatea sa si guvernul pentru intentiile sale, sa isi faca acum autocritica”.
El a adaugat ca rezultatele sunt facute publice, astfel incat sa existe o transparenta deplina intr-o chestiune in care exista, de inteles, un interes public major.
Raportul, a subliniat el, evidentiaza incalcari grave ale regulilor si deficiente sistemice de lunga durata. El a sustinut ca majoritatea recomandarilor comisiei au fost deja implementate sau sunt initiate de minister.
Raportul se refera la o serie slabiciuni, inclusiv la certitudinea absoluta, dupa cum se pare, a sefului de gara din Larissa ca toate miscarile sale au fost corecte si, ca urmare, a dezinformat mecanicul trenului.
De asemenea, a mentionat ca 37 din 38 de sefi de statie si-au promovat examenele de pregatire la Salonic cu rezultate foarte bune, doar unul a picat pentru ca nu s-a prezentat.
Raportul face referire la proiectele de modernizare a caii ferate, care ar fi putut preveni accidentul, subliniind totodata ca, si atunci cand vor fi finalizate, vor aduce calea ferata greaca la punctul in care alte sisteme europene au fost inca din anii 1970.
De asemenea, a pus problema numirilor din partidele politice in consiliul de conducere al OSE, a alocarii proiectelor in favoarea unor anumiti contractori si risipa de bani publici.