Renault a revenit pe profit in primul semestru din 2023. Vanzarile Dacia au crescut cu 24%
Grupul auto francez Renault a raportat joi o marja operationala record de 7,6% in primul semestru al acestui an, gratie reducerii costurilor si lansarilor de noi modele, informeaza un comunicat de presa al proprietarului Dacia, potrivit Agerpres.
De asemenea, Renault a revenit pe profit in primele sase luni ale acestui an, cu un rezultat net de 2,12 miliarde de euro, dupa ce in prima jumatate a anului trecut a realizat pierderi de 1,68 miliarde de euro.
Vanzarile grupului Renault la nivel mondial au atins 1,134 milioane vehicule in primul semestru al anului 2023, cu 13% mai mult in comparatie cu S1 2022. Vanzarile marcii Renault la nivel mondial au ajuns la peste 772.000 de unitati, in crestere cu 12% fata de semestrul 1 al anului 2022.
Dacia a inregistrat vanzari in crestere cu 24%, ajungand la peste 345.000 de unitati la nivel mondial. In Europa, vanzarile Dacia au crescut cu 30%, pana la 301.000 de unitati, datorita succesului de care s-a bucurat gama sa. Dacia Sandero ramane cel mai bine vandut model catre clientii persoane fizice din Europa. Dacia urca pe locul 2 al podiumului european pe segmentul de retail.
„Renault Group a atins o performanta record in prima jumatate a anului 2023, atat in ceea ce priveste profitabilitatea, cat si generarea de numerar. Aceste rezultate sunt consecinta eforturilor noastre continue de a reduce costurile pe perioada ultimilor 3 ani si a strategiei noastre concentrate pe valoare, combinata cu primele beneficii ale unei ofensive de produse fara precedent. Bazele noastre nu au fost niciodata la fel de solide si robuste. In acelasi timp, implementam cu o viteza incredibila proiectele noastre strategice care transforma Grupul in profunzime: am finalizat deja desprinderea Horse si am semnat un acord de joint-venture cu Geely pentru a da nastere unui campion mondial al motoarelor cu emisii reduse. In conformitate cu planul nostru, separarea Ampere va fi incheiata in a doua jumatate a acestui an”, a declarat Luca de Meo, CEO Renault Group.
Renault a mai anuntat joi ca primul vehicul hibrid din gama Dacia, modelul Dacia Jogger Hybrid 140 CP, reprezinta deja mai mult de 25% din mixul de comenzi, in ciuda constrangerilor de componente. Jogger este un produs cheie pentru a atrage noi profiluri de clienti, iar versiunea sa hibrida sustine strategia de electrificare treptata a Dacia. De asemenea, modelul Dacia Spring (100% electrica) a inregistrat peste 27.000 de vanzari in Europa in semestrul I 2023. A fost din nou pe podiumul vehiculelor electrice pe piata de retail din Europa in primul semestru.
Renault Group se afla in avangarda unei mobilitati care se reinventeaza. Avand o expertiza unica in domeniul electrificarii si beneficiind de alianta sa cu Nissan si Mitsubishi Motors, Renault Group se bazeaza pe complementaritatea celor patru marci ale sale – Renault, Dacia, Alpine si Mobilize, si propune clientilor sai solutii de mobilitate durabile si inovatoare. Prezent in peste 130 de tari si avand peste 111.000 de salariati, Grupul a vandut 2,1 milioane de vehicule in 2022.