„Cruise” va reduce flota de robotaxi cu 50% in San Francisco. Oficialitatile investigheaza „incidentele” produse de masinile fara sofer
Cruise, o companie a General Motors, isi va reduce flota de robotaxi cu 50% in San Francisco, a declarat Departamentul de autovehicule din California pentru CNBC.
Masura vine dupa ce vehiculele autonome Cruise au fost implicate in mai multe accidente in San Francisco in aceasta saptamana, in care masinile care se conduc singure au parut sa se blocheze in intersectii. Intr-un incident de joi seara, o masina fara sofer s-a ciocnit cu un camion de pompieri, aflat in misiune.
Reducerea reprezinta un regres pentru Cruise, care a inceput sa ofere un serviciu platit de robotaxi in San Francisco, dupa ce aceasta si compania Waymo de la Alphabet au primit permisiunea de a extinde operatiunile fara sofer si de a transporta pasageri platitori 24 de ore pe zi in tot San Francisco.
Acest lucru evidentiaza dezbaterea tot mai mare din San Francisco cu privire la masinile fara sofer. Opozantii spun ca acestea sunt periculoase si interfereaza cu pompierii si alte servicii de urgenta, in timp ce aparatorii spun ca sunt inovatoare si vor face ca deplasarea in oras sa fie mai ieftina si mai usoara.
„DMV investigheaza recentele incidente ingrijoratoare in care au fost implicate vehicule de croaziera in San Francisco”, a declarat un purtator de cuvant al DMV intr-un comunicat.
„DMV este in contact cu Cruise si cu oficiali ai fortelor de ordine pentru a stabili faptele si a solicitat Cruise sa isi reduca imediat flota activa de vehicule in functiune cu 50% pana cand investigatia va fi finalizata si Cruise va lua masurile corective adecvate pentru a imbunatati siguranta rutiera”, se adauga in comunicat.
DMV a declarat ca Cruise a fost de acord cu reducerea si ca nu va avea mai mult de 50 dintre vehiculele sale autonome in functiune in timpul zilei si nu mai mult de 150 in timpul serii. Cruise a declarat in august ca opera 300 de masini in timpul noptii si 100 in timpul zilei.
Intr-o postare pe blog, vineri seara, directorul general al Cruises din San Francisco, Greg Dietrerich, a scris ca la accidentul dintre un vehicul Cruise si un camion de pompieri de joi au contribuit „mai multi factori”, inclusiv cladirile din intersectie, care sunt greu de ocolit. De asemenea, el a spus ca masina de pompieri conducea pe banda gresita pentru a „ocoli” un semafor rosu.
„Vom continua sa lucram in parteneriat cu autoritatile de reglementare si cu departamentele orasului pentru a reduce probabilitatea ca astfel de incidente sa se mai intample”, a scris Dietrerich.
Flota Cruise a fost implicata in mai multe incidente in cursul saptamanii trecute, care au atras atentia presei. Pe langa accidentul cu un camion de pompieri, se pare ca un vehicul Cruise a ramas blocat pe strada, iar un vehicul autonom cu un pasager a fost lovit de un sofer. Celalalt sofer implicat in acest incident a trecut pe culoarea rosie a semaforului, potrivit Cruise.