Majoritatea oamenilor au o relatie nesanatoasa cu munca

life

birou, angajat

Simtiti ca dinamica dintre viata profesionala si cea personala este nepotrivita? Nu sunteti singur, potrivit Fox Business.

HP Inc. a anuntat miercuri rezultatele revolutionare ale primului sau HP Work Relationship Index, un studiu cuprinzator care exploreaza relatiile angajatilor cu munca din intreaga lume.

Studiul a intervievat peste 15.600 de respondenti din diverse industrii din 12 tari si a descoperit cum relatia angajatilor cu munca lor este la un punct de ruptura – iar efectele sunt omniprezente.

„Exista o oportunitate uriasa de a consolida relatia lumii cu munca in moduri care sunt bune atat pentru oameni, cat si pentru afaceri”, a declarat Enrique Lores, presedinte si CEO al HP Inc. intr-o declaratie de presa.

„In calitate de lideri, trebuie sa respingem intotdeauna falsa alegere intre productivitate si fericire”, a mai spus acesta.

„Cele mai de succes companii sunt construite pe culturi care le permit angajatilor sa exceleze in cariera si, in acelasi timp, sa se dezvolte in afara serviciului.”

Care este cauza deconectarii dintre angajati si cariera lor?

Lori Gottlieb, psihoterapeut, autor de best-seller-uri si gazda popularului podcast „Dear Therapists”, a declarat ca rezultatele pot parea surprinzatoare – dar ca datele nu mint.

„Atunci cand avem o relatie nesanatoasa cu munca, bunastarea noastra isi pune amprenta. Mai mult de jumatate (55%) dintre lucratorii nefericiti se lupta cu stima de sine si cu sanatatea mintala, 59% sunt prea epuizati pentru a urmari pasiunile personale si 62% se lupta sa mentina o rutina sanatoasa.”

Ea a mai precizat ca, atunci cand relatiile de munca sunt tensionate, este rau atat pentru angajati cat si pentru afaceri.

„Cand angajatii nu sunt multumiti de relatia lor cu munca, peste 71% iau in considerare posibilitatea de a parasi compania. Atunci cand nu sunt deloc multumiti, acest numar creste la 91%”, a continuat ea.

Acesta este un semnal de alarma major pentru toata lumea, a sugerat ea.

„Asteptarile legate de munca s-au schimbat foarte mult doar in ultimii cativa ani – si acum este momentul sa redefinim si sa imbunatatim relatiile noastre cu munca”, a declarat Gottlieb pentru FOX Business.

„Vad atat de multi dintre pacientii mei care se straduiesc sa incerce sa „faca totul sa mearga”, se macina pana la os incercand sa jongleze cu saptamana de 60 de ore, cu mai multi copii, un sot/sotie, sporturi in weekend si multe altele”, a afirmat ea.

„Inainte de a-si da seama, si-au pierdut complet identitatea, pasiunea, motivatia si sursele de implinire.”

Ea a adaugat: „Cu totii suntem vinovati de acest lucru – inclusiv eu – si sunt aici pentru a va impartasi ca nu sunteti singuri si ca nu trebuie sa fie asa.”

Sfaturi pentru a crea o mai buna stare de bine la locul de munca

Imbunatatirea bunastarii la locul de munca pentru dumneavoastra sau pentru biroul dumneavoastra poate incepe cu o simpla conversatie, a spus Gottlieb.

„A purta o conversatie cu un manager sau cu un membru al echipei de resurse umane, in special cu unul din generatia mai in varsta, despre asteptarile de la locul de munca poate fi intimidant si provocator, dar daca o abordati in mod corect, poate da rezultate”, a spus ea.

Iata cateva sfaturi pentru angajatii care planuiesc sa poarte o conversatie cu managerul lor sau cu echipa de resurse umane.

1. Este important sa fii realist cu tine insuti in ceea ce priveste rezultatele, daca aceasta este prima ta conversatie cu managerul tau despre asteptarile de la locul de munca, a spus Gottlieb.

„Este posibil sa nu plecati de la aceasta prima discutie cu un nou program de „lucru de acasa”, dar daca veti continua sa fiti consecvent cu rezultatele dvs. la locul de munca, aceasta poate fi o conversatie continua care evolueaza pentru a va crea mai multa flexibilitate si autonomie in viitor”, a spus Gottlieb.

2. Totul se rezuma la prezentare

Incepeti prin a pozitiona conversatia astfel: „Iata cum puteti obtine de la mine o munca de cea mai buna calitate”, a spus Gottlieb.

3. Cunoasteti-va valoarea

Oamenii nu ar trebui sa se teama sa impartaseasca cateva exemple ale realizarilor lor si modul in care flexibilitatea, autonomia si increderea le pot permite sa continue sa produca munca de inalta calitate, a mentionat Gottlieb.

Este incredibil de obositor sa trebuiasca sa fii un tip de persoana atunci cand esti la birou si altul atunci cand esti in afara programului, a spus Gottlieb.

„Poate parea banal pentru unii, dar a fi capabil sa iti prezinti intreaga personalitate la locul de munca poate fi incredibil de benefic pentru experienta angajatului”.

Ea a dezvaluit ca angajatii vor sa fie de incredere si respectati – si vor flexibilitate.

„Daca putem crea un loc de munca primitor si incluziv, in care ideile tuturor conteaza si fiecare angajat se simte vazut si apreciat, calitatea vietii lor poate fi imbunatatita in mod dramatic”, a adaugat ea.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: