Titlurile articolelor distribuite pe Twitter au disparut. Elon Musk anunta ca decizia ii apartine

externe

Linkurile de presa si articolele distribuite pe platforma X (fostul Twitter) apar de acum inainte doar sub forma unei imagini, fara titlu sau descriere, o masura justificata de Elon Musk din motive „estetice”, noteaza joi AFP, preluata de Le Figaro.

Schimbarea generalizata a interfetei intre 3 si 4 octombrie fusese deja observata de unele media in timpul unei faze de testare la mijlocul lunii august. La momentul respectiv, Elon Musk si-a asumat responsabilitatea pentru aceasta: „Vine direct de la mine. Va imbunatati foarte mult estetica (retelei sociale)”, a scris el.

Atunci cand un utilizator distribuie un articol de presa, doar numele institutiei media care l-a publicat apare in continuare in coltul din stanga jos al imaginii ilustrative, iar un clic pe imagine ofera acces la continut. Titlul articolului si introducerea acestuia, care apareau anterior au disparut.

Ostilitatea fata de mass-media

Elon Musk, care a cumparat reteaua de socializare anul trecut, incearca sa stopeze scaderea veniturilor din publicitate prin incurajarea utilizatorilor sa petreaca mai mult timp pe platforma si, prin urmare, sa partajeze mai putine linkuri externe.

„Algoritmul nostru cauta sa creasca timpul petrecut pe X, astfel incat linkurile sa fie mai putin vizibile”, a explicat Elon Musk unui utilizator. „Cel mai bun lucru de facut pe aceasta platforma este sa publici continut mai lung”, o functie a versiunii cu plata a X care permite utilizatorilor sa mareasca limita de 250 de caractere pe tweet.

Miliardarul care conduce Tesla si Starlink a fost acuzat ca are o atitudine ostila fata de mass-media, dintre care mai multe si-au anuntat retragerea de pe platforma.

La 3 octombrie, Elon Musk a declarat ca „nu consulta aproape niciodata presa traditionala. Ce rost are sa citesti 1.000 de cuvinte despre ceva ce a fost deja distribuit pe X cu cateva zile inainte?”.

Cu toate acestea, in septembrie, Comisia Europeana a dezvaluit un studiu care arata ca platforma X, care s-a retras din codul de bune practici al UE privind dezinformarea in luna mai, are „cea mai mare rata de informatii false si dezinformare in publicatiile sale”.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: