Studiu: inteligenta artificiala generativa poate creste cu 45% productivitatea echipelor de dezvoltare
Inteligenta artificiala generativa (GenAI) poate creste productivitatea echipelor de dezvoltare, in medie, cu 45%, iar timpul necesar finalizarii sarcinilor de munca s-ar reduce cu pana la 31%, arata un studiu de specialitate, dat publicitatii luni, relateaza Agerpres.
Conform cercetari SoftServe, integrarea GenAI poate spori productivitatea cu 44% in Project Management – prin modelele predictive care estimeaza timpul de finalizare al proiectelor, ajutand organizatiile sa planifice mai bine.
De asemenea, se pot semnala cresteri de pana la 42% in programare – prin generare de cod, si chiar de 62% in zona de testare – mai specific in detectarea si repararea automata a bug-urilor si vulnerabilitatilor.
Realizatorii studiului subliniaza, totodata, ca, in ciuda rezultatelor pozitive, inteligenta artificiala generativa nu poate inlocui oamenii, dar ca aceasta poate reduce volumul de munca, astfel incat specialistii sa se poata concentra pe sarcini mai complexe si mai creative.
In acest context, GenAI poate duce la cresterea productivitatii echipelor de dezvoltare cu 45%, in medie, iar utilizarea acestei tehnologii in implementarea sarcinilor de munca ar putea reduce cu pana la 31% a timpului necesar finalizarii acestora.
Studiul SoftServe a fost realizat pe un esantion de peste 1.000 de angajati ai companiei, din sapte tari, cu diferite roluri in proiecte, dar si experienta diversa cu multiple tehnologii. Participantii au fost impartiti in mai multe grupuri in functie de criterii, precum specializare, rol, tehnologie si nivel.
Grupul experimental a avut acces la chatbotul ChatGPT, lansat de OpenAI, modelele 3. 5 si 4.0, in timp ce grupul de control nu a avut acces la chatbot. Acest lucru a permis o comparatie directa a impactului utilizarii inteligentei artificiale generative asupra productivitatii si a vitezei de finalizare a sarcinilor.
SoftServe este o companie globala de IT, care ofera servicii de dezvoltare software si consultanta prin cele peste 50 de birouri deschise in intreaga lume. Printre clientii companiei se afla: IBM, Cisco, Panasonic, Cloudera, Henry Schein, Spillman Technologies etc.
Compania de tehnologie a anuntat, recent, crearea Generative AI Lab, o directie de cercetare separata in cadrul careia compania va experimenta si va crea noi solutii tehnologice bazate pe inteligenta artificiala generativa.