Online – aliat sau dusman? (P)

news

Conform raportului DESI 2016 (Digital Economy and Society Index) Romania are cel mai slab indice al economiei si societatii digitale. Slaba dezvoltare a acestora se datoreaza in principal nivelului scazut al competentelor digitale si totodata lipsei de incredere a utilizatorilor fata de mediul virtual.

Daca plecam de la cele spuse atunci cand tratam independent segmentul economiei numit marketing, rezultatele statistice sfideaza logica daca avem in vedere una dintre particularitatile esentiale ale acestuia – in marketingul online, rolul cheie este detinut de client, nu de catre intreprinderea producatoare. Pentru a creste gradul de control printr-o perspectiva mai clara asupra comportamentelor clientilor, majoritatea companiilor apeleaza la programe de cercetare a pietei. Un lucru binecunoscut printre profesionalisti din orice domeniu este faptul ca evaluarea nu este o nota, ci un instrument care te ajuta sa progresezi.

Sentiment Analysis sau Opinion Mining este o divizie a Natural Language Processing (NLP) care se ocupa cu studiul opiniilor si sentimentelor consumatorilor, urmarind gradul acestora de satisfactie. Rezultatele unor astfel de analize sunt in mare parte confidentiale, gestionate in exclusivitate de proprietarii afacerilor si de catre directorii de marketing. Situatia se schimba atunci cand apare un tert care aplica filtre pornind de la acest criteriu de selectie- satisfactia clientului si creeaza o platforma cu firmele care nu au pareri negative in mediul on-line, pentru a face informatia accesibila potentialilor clienti.

Un proiect care face posibil acest demers se numeste Firma de Incredere si a aparut in Romania la finalul lui 2015 dupa ce, in decurs de 2 ani, s-a extins din Polonia in 7 tari. In program pot intra orice fel de prestatori de servicii care indeplinesc criteriile mentionate, sunt apoi inclusi intr-o baza de date si li se creeaza un profil de utilizator de unde isi vor gestiona informatiile care vor fi facute publice. Participarea la acest program devine si o forma de promovare a afacerii din moment ce membrii primesc diverse materiale care fac dovada titlului lor de Firma de Incredere.

firma2

O astfel de initiativa poate veni in intampinarea blocajelor cu care se confrunta, conform statisticilor, mentalitatea acestei tari. O putem pune pe seama traditionalismului care este desigur indreptatit, caci omul iti ia energia din natura si nu din priza. Intre piatra pe care omul preistoric a luat-o in mana pentru a se ajuta in lupta pentru supravietuire, la gadgetul care ii poate pune la dispozitie informatii esentiale despre lume, nu este decat o diferenta de zeci de mii de ani. Utilitatea instrumentului se pastreaza, insa ceea ce ne trebuie este un filtru mai bun. Folosit cu inteligenta, poate aduce beneficii considerabile in existenta de zi cu zi, iar acesta este unul dintre principiile celor care au pus bazele acestui proiect.

Diana Tanase

www.ccoc.ro

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: