Incepe proiectarea autostrazii Sibiu – Fagaras. Autostrada ar trebui sa fie gata in patru ani
Cristian Pistol, directorul general al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a anuntat pe pagina sa oficiala de Facebook inceperea proiectarii tronsoanelor 1 si 2 ale autostrazii Sibiu – Fagaras, parte din A13.
Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis ordinul de proiectare pentru loturile 1 si 2 ale Autostrazii A13 Sibiu-Fagaras, respectiv tronsonul Boita (intersectie A1 Sibiu – Pitesti) – Avrig, in lungime de 14 kilometri, si tronsonul Avrig – Arpasu de Jos, in lungime de 19,92 kilometri.
Contractul pentru lotul 1 a fost semnat cu asocierea Makyol-Yapi Merkezi pentru 1,9 miliarde lei, termen de proiectare de 12 luni si 36 de luni pentru executie. Imagini cu utilajele pentru forajele geotehnice care au ajuns in zona lacului de acumulare Racovita (pe Olt) au fost publicate de Ioan Adrian Gica pe forumul Asociatiei Pro Infrastructura.
Tronsonul Boita – Avrig include nodul rutier de la Boita si 18 lucrari de arta, poduri, pasaje viaducte. Dintre acestea, podul in arc peste raul Olt are o lungime de 203 metri, podul peste linia de tren si Drumul Comunal 60 are 566 metri, un alt pasaj peste CF si DJ 105 G are 727 metri, iar cel mai lung este viaductul de 911 metri de la Nodul Rutier Boita peste breteaua 3 si DN 7.
Tronsonul Avrig – Arpasu de Jos include nodul rutier de la Avrig si 15 lucrari de arta, poduri, pasaje viaducte. Dintre acestea, podul peste raul Olt are o lungime de 243 metri, podul peste linia de tren si Drumul Judetean 104 are 414 metri, un alt pasaj peste CF si DJ 104 are 597 metri, iar cel mai lung este viaductul de 841 metri de la Nodul Rutier Avrig peste bretelele 1 si 2 si DN 1.
Proiectarea, 12 luni, lucrarile de executie, 36 de luni
„Pe data de 26 februarie va incepe proiectarea si pe tronsoanele 1 si 2 ale autostrazii Sibiu – Fagaras (parte a A13). Practic, in acest moment, pentru toate cele patru tronsoane (68,04 km) a fost emis Ordin de Incepere pentru fazele de proiectare, care vor avea o durata de 12 luni. Pentru tronsonul 3 faza de proiectare a inceput in data de 16 octombrie 2023, iar pentru tronsonul 4 proiectarea a inceput in data de 15 ianuarie 2024. Ulterior finalizarii Proiectelor Tehnice se va intra in faza de executie a lucrarilor pe toate cele patru tronsoane, care va dura 36 de luni. Antreprenorul turc (Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS) are la dispozitie 6,4 miliarde de lei (fara TVA) pentru constructia intregii sectiuni Sibiu – Fagaras a A13”, precizeaza Pistol, potrivit Agerpres.
Finantarea este asigurata din Programul Transport (PT), iar pe traseul acestei sectiuni urmeaza sa fie construite: sapte noduri rutiere (Boita, Avrig, Arpasu, Victoria, Sambata, Ileni, Fagaras), 24 de poduri peste Autostrada Sibiu-Fagaras, 63 de poduri peste alte tipuri de obstacole (cursuri apa, drumuri), trei poduri pe drum de legatura intre Autostrada Sibiu – Fagaras si DN1, 12 viaducte pe autostrada Sibiu – Fagaras, doua Centre de intretinere si coordonare, un punct de sprijin, doua spatii de servicii S3 si doua spatii de servicii S1.
Practic, in acest moment, pentru toate cele 4 tronsoane (68,04 km) a fost emis Ordin de Incepere pentru fazele de proiectare, proiectare care va avea o durata de 12 luni, urmata de constructia care va dura 36 de luni.
(Foto: Facebook/Cristian Pistol)