CEO-ul H&M demisioneaza brusc dupa o perioada „foarte solicitanta”

externe

Helena Helmersson a demisionat miercuri din functia de director executiv al H&M, punand capat brusc mandatului sau de patru ani si declansand o schimbare surprinzatoare in conducerea unuia dintre cei mai mari retaileri de moda din lume,  transmite CNN .

„Sunt foarte mandra de ceea ce am realizat impreuna in ultimii ani, cand am trecut prin pandemie si prin mai multe provocari geopolitice si macroeconomice”, a spus ea intr-o declaratie publicata alaturi de ultimele rezultate financiare ale companiei suedeze.

„Cu toate acestea, a fost foarte solicitant uneori pentru mine personal si acum simt ca este momentul sa parasesc rolul de director general, ceea ce, desigur, nu a fost o decizie usoara”.

Helmersson, care paraseste H&M dupa 26 de ani de activitate in cadrul companiei, a fost inlocuit in functia de CEO de Daniel Erver. Acesta a fost cel mai recent sef al brandului H&M, care este cel mai mare din cadrul grupului. Printre celelalte marci ale sale se numara & Other Stories si COS.

Potrivit Reuters, Helmersson a declarat, in cadrul unei conferinte de presa la Stockholm, ca nu are energia necesara pentru a continua in functia de CEO, adaugand ca nu are inca niciun plan pentru urmatoarea sa mutare profesionala.

Marja de profit operational a H&M a scazut la 7,2% in cel de-al patrulea trimestru al anului financiar – care acopera perioada septembrie-noiembrie – de la 7,8% in trimestrul precedent.

Vanzarile au crescut in exercitiul financiar 2023, dar au scazut cu 4% in ultimele doua luni – inclusiv in perioada cruciala de Craciun – comparativ cu anul precedent.

Actiunile H&M s-au prabusit dupa aceste anunturi si erau cu peste 9% mai mici la mijlocul zilei la Stockholm. Actiunile au scazut cu 14% de la inceputul anului 2024.

„Pentru multi consumatori, anul a fost marcat de o putere de cumparare mai mica din cauza inflatiei ridicate si a ratelor ridicate ale dobanzilor”, a declarat Helmersson in anuntul privind rezultatele. „Trimestrul al patrulea a inceput cu o vreme neobisnuit de calda pe mai multe dintre pietele noastre europene importante. De la jumatatea lunii octombrie, vanzarile si-au revenit pe masura ce vremea de toamna a revenit mai normala.”

In afara de conditiile dificile de afaceri, retailerul s-a confruntat si cu provocarea de a-si reface lanturile de aprovizionare .

La inceputul acestei luni, a fost nevoit sa elimine o reclama la uniforme scolare in Australia, dupa ce utilizatorii retelelor de socializare s-au plans ca aceasta sexualiza copiii. „Ne pare profund rau pentru ofensa pe care a provocat-o”, a declarat H&M pentru CNN.

Anuntul, capturat pe ecran de mai multi utilizatori de retele sociale inainte de a fi retras, prezenta doua eleve de scoala primara imbracate in uniforma scolara, cu sloganul „Faceti ca acele capete sa se intoarca cu moda H&M Back to School”.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: