Protectia consumatorilor vrea sa „eticheteze” produsele vandute pe Internet. Informatiile vor trebui sa fie identice cu cele ale marfurilor vandute in magazinele fizice

news

Protectia Consumatorilor a pus in transparenta un proiect de ordin care prevede noi reguli pentru comerciantii romani care vand online produse alimentare si nealimentare. Conform proiectului de ordin al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) pus in dezbatere, comerciantii online vor trebui sa afiseze pe site-uri toate etichetele si informatiile imprimate pe ambalajele produselor.

„Operatorii economici care desfasoara activitate de comercializare de produse alimentare si a produselor nealimentare in mediul online, au obligatia de a informa consumatorii prin afisarea, in campul vizual, a tuturor suprafetelor ambalajului/etichetei ce contine informatiile obligatorii ale produsului langa imaginea de prezentare a acestuia”, potrivit proiectului de ordin al ANPC, publicat joi.

Astfel, este vorba despre „orice marcaj, marca, semn, imagine sau alta descriere scrisa, imprimata, stantata, marcata, gravata sau tiparita pe un produs alimentar sau nealimentar sau atasata ambalajului sau recipientului unui astfel de produs”.

Compozitia produselor, „completa, corecta si precisa”

Firmele vor avea obligatia de a transmite aceste informatii „complet, corect si precis”, astfel incat consumatorul sa poata utiliza produsele „in deplina securitate”, conform proiectului de ordin.

Daca, totusi, antreprenorii nu vor putea afisa etichetele, vor trebui sa publice langa imaginea de prezentare a produsului informatiile de pe acestea.

De mentionat ca toate aceste informatii puse la dispozitie de catre comerciantii online de produse alimentare si nealimentare trebuie sa fie identice cu cele vandute prin intermediul magazinelor fizice.

ANPC motiveaza aceasta reglementare sustinand ca „la acest moment comertul electronic este in plina expansiune atat in sectorul business-to-consumer (B2C), cat si in sectorul business-to-business (B2B). In comertul electronic B2C, un retailer sau o alta companie vinde direct clientilor finali, respectiv consumatorilor persoane fizice, fapt ce impune o informare cat mai exacta asupra compozitiei produselor puse la dispozitie”.

 

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: