Mii de oameni vor deja masina zburatoare lansata de SpaceX. Valoarea precomenzilor se apropie de 1 miliard de dolari

externe

Masina zburatoare

La doar cateva zile dupa ce si-a facut debutul public la Mobile World Conference (WMC) de la Barcelona, „masina zburatoare” Model A de la Alef Aeronautics, sustinuta de compania lui Elon Musk, Space X, a primit aproape 3.000 de precomenzi. Modelul A, un vehicul electric cu doua locuri cu decolare si aterizare verticala (eVTOL), are in prezent un pret de aproximativ 300.000 de dolari, relateaza Interesting Engineering.

Prima „masina zburatoare adevarata”, asa cum o numeste Alef, Model A, are acum o valoare combinata a comenzilor de aproape 850 de milioane de dolari, cu 2.850 de precomenzi pana in prezent, ceea ce inseamna ca firma este la doar 150 de milioane de dolari de a ajunge la 1 miliard de dolari in precomenzi totale. Dupa cum a relatat CNBC, potentialii clienti pentru Model A pot vizita site-ul Alef si isi pot asigura viitorul eVTOL cu doar 150 de dolari ca avans.

Acest depozit este rambursabil, astfel incat orice precomanda nu este definitiva. „Incepand de astazi, avem putin peste 2.850 de precomenzi cu depozite depuse, ceea ce il face cel mai bine vandut vehicul aerian din istorie, mai mult decat Boeing, Airbus, Joby Aviation si majoritatea eVTOL-urilor la un loc”, a declarat directorul general al Alef, Jim Dukhovny, pentru CNBC.

Pretul de 300.000 de dolari este ridicat, dar, dupa cum subliniaza reprezentantul companiei Alef, fiind un startup, fondurile sunt necesare pentru a duce Modelul A in productie cat mai curand posibil. Start-up-ul intentioneaza sa produca viitoare modele mai ieftine, cu un sedan planificat, Model Z, care ar urma sa coste doar 35.000 de dolari. Acest lucru l-ar putea plasa alaturi de vehiculele electrice traditionale aflate in prezent pe piata.

Cu sediul in San Mateo, California, Alef Aeronautics isi dezvolta linia de „masini zburatoare” inca din 2015. Cu toate acestea, au adoptat o tactica foarte diferita de cea a concurentilor sai, precum Lilium si Joby Aviation, in sensul ca vor ca ale lor sa arate de fapt ca niste masini. Alte modele aflate in prezent in curs de dezvoltare seamana mai degraba cu drone la scara mare sau cu avioane cu reactie de mici dimensiuni.

Acesta este motivul pentru care Dukhovny numeste vehiculul lui Alef „prima masina zburatoare din istorie”.

„Stiu ca oamenii au sustinut ca este prima masina zburatoare”, a spus Dukhovny. „Dar noi am avut intotdeauna ideea ca trebuie sa fie o masina, o masina fizica, o masina obisnuita, dupa cum vedeti este un eVTOL, o masina electrica”, a adaugat el.

Masina companiei Alef este proiectata in primul rand pentru a fi folosita pe sosele, dar are un plus: faptul ca poate zbura.

Modelul A are patru motoare mici in fiecare roata, care lucreaza impreuna pentru a propulsa masina pe sosea. Vehiculul este echipat, de asemenea, cu opt elice situate in fata si in spate, care se pot roti independent la viteze diferite. Acest lucru permite masinii sa zboare in orice directie.

Modelul A de 386 kg poate zbura cu o viteza de 177 km/h si se poate deplasa pe sosea cu viteze intre 40 km/h si 56 km/h. Cand se afla in modul de zbor, masina devine un fel de biplan, cu partile laterale ale vehiculului servind ca aripi superioare si inferioare.

In ciuda numarului mare de precomenzi ale companiei, Dukhovny admite ca nu va putea satisface imediat aceasta cerere.

„Este o nebunie. Cum sa produci 2.850 de vehicule?”, a declarat directorul general al Alef pentru CNBC. „Vom incepe incet. Iar cand oamenii se gandesc ca este vorba de un milion de astfel de vehicule care vor zbura deasupra San Francisco sau Barcelona, asta nu se va intampla prea curand. Va fi un proces foarte lent – unul, apoi mai multi, apoi mai multi”, a adaugat el.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: