Reactia Autoritatii Aeronautice in cazul romanului care a aterizat cu elicopterul intr-o benzinarie. Elicopterul este inmatriculat in SUA
Autoritatea Aeronautica Civila Romana a anuntat joi ca s-a autosesizat in cazul barbatului care a aterizat cu un elicopter la o benzinarie din Curtea de Arges. Elicopterul este inmatriculat in SUA, au declarat surse oficiale pentru aktual24.ro.
Imaginile au devenit virale pe retelele de socializare, multi dintre cei aflati in zona au tinut sa se filmeze cu elicopterul. „A bagat GPL de 50 lei, eram acolo!” si „Baiatul de la peco, i-a facut oare si parbrizul?”, au glumit oamenii pe internet.
UPDATE Aktual24 a incercat sa-l contacteze pe cetateanul german, dar acesta avea telefonul inchis. Nu este clar cum cetateanul in cauza, Paul Kling, a traversat spatiul aerian fara un plan de zbor si fara sa fie oprit de cineva.
„Urmare a imaginilor aparute in spatiul public, Autoritatea Aeronautica Civila Romana s-a autosesizat si a demarat verificari pentru a stabili daca prevederile Codului aerian al Romaniei, respectiv Art. 14., potrivit caruia „ (1) Decolarea si aterizarea aeronavelor se efectueaza de pe/pe aerodromuri certificate in acest scop, potrivit reglementarilor specifice. (2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), in masura in care nu contravine reglementarilor europene, urmatoarele categorii de aeronave, cand executa zboruri exclusiv pe timp de zi: avioanele cu masa maxima la decolare mai mica de 5.700 kg, elicopterele, aeronavele ultrausoare si aeronavele nemotorizate, precum si aeronavele fara pilot la bord cu masa maxima la decolare mai mica de 150 kg, pot ateriza pe si, respectiv, pot decola de pe un teren/o suprafata de apa, altul/alta decat un aerodrom certificat, in urmatoarele conditii cumulative: a) terenul sau suprafata de apa este amplasat/a in afara zonelor dens populate si la o distanta de siguranta, nu mai
mica de 150 de metri, de orice cladire cu destinatie de locuinta, unitate medicala sau unitate de invatamant; b) proprietarul sau, in cazul domeniului public, administratorul terenului ori al suprafetei de apa a aprobat utilizarea acestora de catre aeronava in cauza; c) dimensiunile si configuratia terenului sau ale suprafetei de apa permit desfasurarea activitatii de zbor cu categoria respectiva de aeronava, in conditii de siguranta; d) restrictiile privind activitatea de zbor pe respectivul teren/respectiva
suprafata de apa, care pot fi stabilite de primar in functie de interesele locuitorilor rezidenti in respectiva localitate, de proprietarul sau, dupa caz, administratorul terenului/suprafetei de apa, precum si instructiunile specifice emise conform alin. (4) sunt cunoscute si respectate de catre operatorul aeronavei; e) in cazul in care terenul este situat in perimetrul unei zone de control de aerodrom, daca operatorul aeronavei a convenit cu unitatea de trafic aerian corespunzatoare, inainte de inceperea activitatii de zbor pe respectivul teren, o procedura pentru coordonarea activitatilor de zbor”, au fost
sau nu incalcate.
In acest scop, Autoritatea Aeronautica Civila Romana a solicitat institutiilor competente date referitoare la conditiile in care s-a desfasurat zborul, precum si informatii despre aterizarea aparatului de zbor, pentru a analiza si modul de conformare cu prevederile HG nr. 859 din 11 august 2021, art. 3, alin. (1), lit. (b), conform carora „Zborul unei aeronave civile cu pilot la bord in spatiul aerian national se considera autorizat daca aeronava este asigurata, dupa caz, conform legii, pentru daune produse tertilor, iar pentru zborul VFR executat in intregime in zone de spatiu aerian de clasa G […] operatorul aeronavei a depus un plan de zbor in conformitate cu Regulamentul de punere in aplicare (UE) nr. 923/2012 al Comisiei, cu modificarile ulterioare, precum si cu standardele si practicile recomandate emise de Organizatia Aviatiei Civile Internationale sau, la alegerea operatorului aeronavei, a facut o notificare de trafic VFR la Autoritatea Aeronautica Civila Romana”, a anuntat Autoritatea Aeronautica Civila Romana.