In cativa ani, datorita introducerii masive in trafic a masinilor autonome, semafoarele ar putea avea patru culori: verde, rosu, portocaliu si alb

externe

semafor, patru culori, alb, masini autonome

Pe masura ce masinile si camioanele devin mai inteligente si mai conectate, luminile semafoarelor, care au controlat fluxul de trafic timp de mai bine de un secol, ar putea fi, de asemenea, pe punctul de a suferi o transformare majora.

Cercetatorii analizeaza modalitati de utilizare a functiilor din masinile moderne, cum ar fi GPS-ul, pentru a face traficul mai sigur si mai eficient. In cele din urma, modernizarile ar putea elimina complet semafoarele de astazi, cedand controlul masinilor fara sofer, scrie Associated Press.

Semafoarele de trafic nu s-au schimbat prea mult de-a lungul anilor. Orasul american Cleveland a lansat ceea ce este considerat primul „sistem municipal de control al traficului” in 1914. Alimentata de electricitatea de la linia de troleibuz a orasului, inventia inginerului James Hodge avea doua lumini: rosu si verde, culorile folosite de mult timp de caile ferate. Un ofiter de politie care statea intr-o cabina pe trotuar trebuia sa apese pe un comutator pentru a schimba semnalul.

Cativa ani mai tarziu, ofiterul de politie din Detroit, William Potts, este creditat cu adaugarea luminii galbene, desi, fiind angajat al orasului, nu a putut sa o breveteze. Pana in 1930, scria Nelson, toate marile orase americane si multe altele mai mici aveau cel putin un semafor electric.

Aparitia vehiculelor conectate si automatizate aduce insa o lume de noi posibilitati pentru semnalele de trafic. Printre cei care reimagineaza fluxurile de trafic se numara o echipa de la North Carolina State University condusa de Ali Hajbabaie, profesorde inginerie. In loc sa elimine semnalele de trafic actuale, Hajbabaie sugereaza adaugarea unui al patrulea semafor, poate unul alb, pentru a indica momentul in care exista suficiente vehicule autonome pe sosea pentru a prelua dirijarea traficului.

„Cand ajungem la intersectie, ne oprim daca este rosu si plecam daca este verde”, a spus Hajbabaie, a carui echipa a folosit modele de masini suficient de mici pentru a le tine in mana. „Dar daca lumina alba este activa, pur si simplu urmarim vehiculul din fata noastra”.

Desi cercetarea lui Hajbabaie se refera la o „faza alba” si, eventual, chiar la o lumina alba, culoarea specifica nu este importanta, a spus el. Ideea ar fi sa ne asiguram ca aceasta este adoptata universal, asa cum sunt semnalele actuale.

Folosirea unei astfel de abordari ar dura ani de zile, deoarece ar fi nevoie ca 40% pana la 50% din vehiculele aflate pe sosea sa fie cu conducere autonoma pentru a functiona, a recunoscut Hajbabaie.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: