Campionatul European de Fotbal face ca economia germana sa creasca. Insa beneficiile economice vor fi resimtite mai mult de partea occidentala a Germaniei

externe

euro 2024

Un miliard de euro: aceasta este suma pe care turistii straini sunt asteptati sa o aduca in economia germana in urmatoarele cateva saptamani, atunci cand vor calatori prin Germania pentru Campionatul European de Fotbal. Aceasta reprezinta aproximativ 0,1 la suta din productia economica in al doilea trimestru al anului, raporteaza Institutul Ifo, relateaza Berliner Zeitung.

„La inceputul Campionatului Mondial de Fotbal din 2006 in Germania, sosirile si innoptarile oaspetilor straini au crescut fiecare cu 25 la suta”, spune Gerome Wolf, cercetator la Ifo. Daca presupunem ca se vor inregistra cifre similare pentru Campionatul European din 2024, am putea avea aproximativ 1,5 milioane de innoptari suplimentare in urmatoarele saptamani. „Acest lucru ar trebui sa se reflecte in cresterea preturilor de innoptare si a cifrei de afaceri in industria ospitalitatii”, a continuat el.

Prin urmare, Campionatul European are un potential economic mare pentru cele zece orase care vor gazdui jocurile – inclusiv Berlin, Munchen, Stuttgart si Hamburg. Numai Berlinul se asteapta la 2,5 milioane de vizitatori in urmatoarele saptamani, dintre care aproximativ 1,9 milioane vor fi din strainatate.

Dar o privire mai atenta pe lista oraselor gazda, arata ca din cele zece orase germane participante la Campionatul European, doar doua sunt in Germania de Est: Berlin si Leipzig. Echipele de fotbal straine prefera, de asemenea, sa ramana in Vest. Dintr-un total de 24 de echipe, doar echipa croata (Brandenburg) si cea engleza (Turingia) isi instaleaza tabara in Germania de Est.

Dar de ce Campionatul European nu are loc in Germania de Est? Explicatia este simpla: in Germania de Est exista pur si simplu mai putine stadioane mari de fotbal pe care se pot organiza evenimente sportive de o asemenea amploare.

Prin urmare, beneficiile economice ale Campionatului European vor fi resimtite in primul rand de partea occidentala a Germaniei.

Dar orasele participante la Campionatul European nu spera doar la un efect pur economic. Ele doresc, de asemenea, sa-si amplifice imaginea internationala, deoarece, pe langa milioanele de vizitatori din strainatate, Campionatul European va fi transmis in 210 tari. Portalul oficial de turism Visit Berlin vorbeste de un „efect publicitar nepretuit”.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: