Compania de jucarii Mattel a lansat prima papusa Barbie care este „oarba”, pentru a creste empatia copiilor fata de persoanele nevazatoare
Compania de jucarii Mattel a lansat prima Barbie care este „oarba”, cel mai recent produs din colectia sa in plina expansiune de papusi incluzive. Papusa „oarba”, lansata de Mattel in anul care marcheaza cea de-a 65-a aniversare a grupului, contine elemente ce le permit copiilor care se confrunta cu pierderea vederii sa se joace cu ea si reprezinta o femeie cu deficiente de vedere.
Ea este comercializata alaturi de un baston cu un varf moale, realizat dintr-un material special, a carui forma seamana cu o bezea, ochelari de soare, tesaturi confectionate din materiale cu textura speciala si in culori vibrante, inchizatori Velcro pe haine si articulatii ale cotului care permit o utilizare confortabila a bastonului.
De asemenea, potrivit The Guardian, papusa a fost proiectata cu o privire usor indreptata in sus si spre exterior, pentru a reflecta felul uneori distinct in care priveste o persoana oarba.
Cea mai recenta papusa Barbie se inscrie intr-o gama mai ampla de papusi incluzive lansate de grupul Mattel, din care fac parte o Barbie cu deficiente de auz, o Barbie cu sindromul Down si o Barbie in scaun cu rotile.
Pentru a dezvolta noul tip de papusa „oarba”, compania Mattel a apelat la expertiza mai multor organizatii caritabile, printre care Royal National Institute of Blind People (RNIB) si American Foundation for the Blind (AFB).