Compania Ikea va incepe sa vanda mobila second-hand, in incercarea de a rivaliza cu eBay si alte site-uri de vanzare-cumparare
Compania suedeza Ikea doreste sa infiinteze propria sa piata online de second-hand, astfel incat clientii sa poata vinde obiecte de mobilier intre ei, in loc sa se bazeze pe site-uri de cumparare si vanzare precum eBay sau Gumtree.
Serviciul, denumit Ikea Preowned, functioneaza deja in Madrid si Oslo, iar gigantul suedez de mobila intentioneaza sa lanseze site-ul la nivel global pana in decembrie.
Aceasta vine in contextul unei piete in continua crestere pentru mobila, haine si echipamente second-hand. Stimulentul s-ar potrivi cu obiectivele de sustenabilitate ale Ikea prin reutilizarea articolelor, astfel incat acestea sa nu ajunga la groapa de gunoi. De asemenea, ar ajuta firma sa obtina un profit mai mare din revanzarea propriilor bunuri.
„Dupa luna decembrie vom evalua si vom decide cu privire la urmatorii pasi. Incepem in Oslo si Madrid, insa ambitia noastra este mai mare”, a declarat un purtator de cuvant citat de BBC. Vanzarile de mobilier Ikea folosit sunt foarte populare pe pietele online, inclusiv pe Craigslist.
Peste 25 000 de rezultate apar la cautarea „Ikea” pe eBay, un site de licitatii online specializat in revanzare, dar care vinde si articole noi. Pe Gumtree, in Regatul Unit, sunt afisate peste 10 000 de rezultate la cautarea retailerului, in timp ce Shpock si Facebook Marketplace, ambele specializate in revanzari locale, ofera, de asemenea, zeci de pagini de rezultate.
In trecut, ecologistii au atras atentia producatorilor de mobila asupra cantitatii uriase de plastic care se acumuleaza in mediu, daunand faunei marine. Problema este exacerbata de avalansa de vanzari de mobila ieftina, care incurajeaza oamenii sa arunce pur si simplu mobila pe care nu o doresc, deoarece este atat de ieftin sa cumpere articole noi.
Militantii ecologisti au subliniat importanta unei economii circulare, in care obiectivul este de a reutiliza lucrurile de mai multe ori. Daca o companie este responsabila de revanzarea propriilor produse, atunci ar putea exista un stimulent incorporat pentru a face articolele mai durabile, mai putin de unica folosinta si, prin urmare, mai durabile.
Evolutia propriei piete online ar permite, de asemenea, Ikea sa se concentreze mai putin pe magazinele sale clasice – care sunt scumpe si au costuri de exploatare ridicate – si mai mult pe sectorul in crestere al vanzarilor online si al serviciilor de asamblare.
Listele de pe Ikea Preowned sunt puse de vanzator, iar algoritmii Ikea genereaza detaliile articolului, inclusiv masurile si pretul de vanzare cu amanuntul initial. Firma ofera deja, in unele dintre magazinele sale, un serviciu prin care vinde articole second-hand.