Italia si Germania se alatura producatorilor de automobile, cer relaxarea standardelor de emisii CO2: „Industria auto europeana se prabuseste”

externe

fabrica auto, productie

Roma si Berlinul sunt de partea industriei auto europene, cerand UE sa relaxeze standardele de emisii de CO2 pentru masini, deoarece UE isi propune sa puna capat vanzarii de noi modele pe benzina si diesel pana in 2035, relateaza Euronews.

Italia si Germania vin in sprijinul celorlalti membri ai UE pentru un apel de relaxare a obiectivelor UE de reducere a emisiilor de CO2 ale masinilor si reconsiderarea interdictiei din 2035 privind vanzarea modelelor pe benzina si diesel, a declarat ministrul italian al Industriei, Adolfo Urso.

Reluand avertismentele recente ale producatorilor auto, Urso a spus ca industria auto europeana s-a „prabusit” si a prezis „zeci de mii” de concedieri in acest sector, daca UE nu schimba cursul.

UE a avut doua optiuni, a spus ministrul italian: in primul rand, sa pastreze obiectivul si sa creeze conditiile care sa permita industriei auto sa-l atinga – o abordare favorizata de ministrul german al economiei, Robert Habeck. „Sau daca nu reusim sa facem toate acestea, trebuie doar sa… amanam obiectivele”, a spus el.

Declaratiile lui Urso au venit la trei luni dupa ce premierul Giorgia Meloni a respins interdictia din 2035, afirmand ca este o „nebunie ideologica”, si la doar cateva zile dupa un apel din partea Asociatiei Producatorilor de Automobile Europeni (ACEA), care a reactionat la o scadere a vanzarilor de masini electrice saptamana trecuta prin publicarea unui apel de amanare a aplicarii unor limite de emisii mai stricte.

Influentul grup din Bruxelles – ai carui membri includ BMW, Ford, Renault, Volkswagen si Volvo – a avertizat ca inmatricularile de masini noi au scazut sub 644.000 in august, o scadere de peste 18% fata de aceeasi luna din 2023. Masinile electrice au inregistrat cea mai mare scadere proportionala, cota de piata scazand cu aproape o treime de la 21% inregistrata anul trecut.

„Ne lipsesc conditiile cruciale pentru a obtine impulsul necesar in productia si adoptarea vehiculelor cu emisii zero: infrastructura de incarcare si reumplere cu hidrogen, precum si un mediu de productie competitiv, energie verde la preturi accesibile, stimulente fiscale si de achizitie si o aprovizionare sigura cu materii prime, materiale, hidrogen si baterii”, a transmis Consiliul de Administratie al ACEA.

Termenele-limita suplimentare de reducere a emisiilor adoptate anul trecut inseamna ca numai masinile si furgonetele care nu emit CO2 pot fi vandute in UE incepand cu 2035 – o interdictie de facto a modelelor pe benzina si diesel.

Cu toate acestea, printr-o modificare de ultima ora fortata de Germania, a fost introdusa o clauza care cere o revizuire in 2026 privind posibilitate de a permite continuarea inmatricularii masinilor destinate sa fie rulate cu combustibili sintetici „cu emisii reduse de carbon” – ceea ce ar echivala cu o amanare pentru motorul cu ardere interna.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: