Premiera: Masinile hibride s-au vandut mai bine decat masinile pe benzina in Europa, in septembrie

externe

Masini hibride

Piata auto isi continua tranzitia energetica. Vanzarile de masini hibride (cu motor pe benzina si o baterie electrica mica) au atins 32,8% din piata in septembrie in Europa si au depasit pentru prima data masinile pe benzina (29,8% din piata), conform cifrelor publicate de organizatia producatorilor (ACEA) marti, 22 octombrie, relateaza Le Figaro.

Vanzarile (+12,5%) ale acestor modele, care polueaza ceva mai putin decat automobilele cu motoare termice, dar raman mult mai ieftine decat cele electrice, au explodat in Franta si Spania.

De aceasta crestere beneficiaza grupul Toyota, un pionier in tehnologia hibrida. Vanzarile de masini diesel au continuat sa se prabuseasca (-23,5%), cota lor ajungand la doar 10,4% din piata.

Cealalta veste buna pentru ecologizarea parcului auto european este ca si vanzarile de masini electrice au revenit in septembrie, dupa luni de scadere. Acestea au reprezentat 17,3% din vanzarile de masini noi in Europa, fata de 14,8% in septembrie 2023, desi inca departe de nivelurile scontate. Au crescut in special in Germania, unde inregistrarile s-au prabusit de la eliminarea subventiilor de achizitie la sfarsitul anului 2023, dar si in Belgia, Italia si Spania.

Cu toate acestea, cateva luni slabe au blocat mecanica acestei tranzitii electrice, care este foarte asteptata de industrie: vanzarile de vehicule electrice de la inceputul anului sunt cu 5,8% mai mici decat cele din primele 9 luni ale anului 2023.

„Cifrele de astazi arata ca suntem inca departe de piata infloritoare a masinilor electrice de care are nevoie Europa”, a comentat Sigrid de Vries, directorul general ACEA, intr-un comunicat de presa.

„Ar trebui sa vedem o crestere lunara consistenta, mai ales in acest moment crucial in dezvoltarea acestei tehnologii”, a continuat Sigrid de Vries.

Mai multi producatori risca amenzi de cateva miliarde de euro daca nu isi reduc emisiile medii de CO2 per masina inainte de sfarsitul lui 2024 si mai ales in 2025, in principal prin vanzarea mai multor modele electrice. Multi producatori din sector au cerut Comisiei Europene sa revizuiasca obiectivele privind emisiile de CO2 pe termen scurt, pentru a continua sa vanda masini cu motor cu combustie mai mult timp.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: