Boeing propune o crestere mai mare a salariilor pentru a pune capat grevei. Varianta initiala era de 35%
Oferta prezentata de producator prevede acum o crestere salariala de 38% pe parcursul celor patru ani. Oferta va fi prezentata muncitorilor luni, pentru a fi votata, relateaza Le Figaro.
Constructorul american de avioane Boeing a imbunatatit din nou conditiile proiectului de acord social negociat cu sindicatul mecanicilor (IAM), pentru a pune capat grevei care dureaza de sapte saptamani si care a paralizat principalele sale doua fabrici.
IAM-Districtul 751, filiala locala care ii reprezinta pe cei peste 33.000 de muncitori aflati in greva din 13 septembrie in zona Seattle, a anuntat pe site-ul sau ca membrii sai vor vota luni si le-a „recomandat ” sa ratifice acoredul.
Oferta prezentata joi prevede o crestere salariala de 38% in cei patru ani ai acordului social si ridica bonusul de ratificare la 12.000 de dolari, in loc de 7.000 de dolari cat prevedea proiectul anterior, a detaliat Boeing intr-un comunicat separat.
„Sindicatul dumneavoastra sustine si recomanda cel mai recent proiect de acord social IAM/Boeing. Este timpul ca membrii nostri sa obtina aceste castiguri si sa declare cu incredere victoria”, a anuntat sindicatul, care nu a solicitat aprobarea ofertei anterioare.
Aceasta este a patra oferta facuta de Boeing de la inceputul lunii septembrie, dar a treia pentru care membrii sunt chemati sa voteze.
Aproape 96% dintre acestia au respins o prima oferta la 12 septembrie, care prevedea o crestere salariala de 25%, apoi o a doua la 23 octombrie, care oferea 35%, dar a fost respinsa de 64%. Sindicatul a cerut o crestere de 40 % de la deschiderea discutiilor in luna mai.
„Ii incurajam pe toti angajatii nostri sa obtina mai multe informatii despre oferta imbunatatita si sa voteze luni, 4 noiembrie”, a pledat producatorul de avioane, subliniind ca salariul mediu anual al membrilor de sindicat va creste de la 75.608 dolari in prezent la 119.309 dolari in 2028.
Alte conditii raman neschimbate, cum ar fi angajamentul de a construi urmatorul avion – asteptat in 2035 – in zona Seattle, contributiile grupului la planul de pensii prin capitalizare instituit in 2014 si bonusul anual.
Nu a fost propusa nicio restaurare a vechiului sistem de pensii, o conditie sine qua non pentru multi grevisti pentru aprobarea acordului social.
Ramane de vazut daca noile conditii vor fi suficiente pentru a-i convinge pe grevisti sa ratifice acest text. O majoritate simpla este suficienta.
Sfarsitul grevei este crucial pentru Boeing, care se afla in mari dificultati financiare deoarece miscarea sociala paralizeaza cele doua fabrici care produc 737 – avionul sau amiral – 777, 767 si mai multe programe militare. Doar uzina 787 Dreamliner, situata in Carolina de Sud, functioneaza, dar produce in prezent doar patru avioane pe luna.
Boeing a anuntat pe 23 octombrie cea mai mare pierdere trimestriala din ultimii patru ani, de peste 6 miliarde de dolari intre iulie si septembrie.