Podul suspendat peste Dunare, redeschis circulatiei pe sensul Tulcea-Braila: „Reteta asfaltica noua este mai dura”
Circulatia a fost reluata pe sensul Tulcea-Braila al podului suspendat peste Dunare, cunoscut ca „Golden Gate de Romania”, dupa ce o portiune importanta de asfalt a fost refacuta.
Lucrarile au fost realizate folosind o noua formula de asfalt, despre care specialistii afirma ca este „mai dura si rezistenta”.
Sensul Braila-Tulcea ramane insa inchis pentru reparatii temporare si va fi complet reasfaltat abia in primavara, daca formula noua va demonstra ca poate face fata conditiilor dificile din sezonul rece, informeaza digi24.ro.
Noua reteta asfaltica a fost testata in laboratoare din Italia si promite sa reziste mai bine traficului greu. „Aceasta reteta asfaltica noua este mai dura decat cea initiala.
Totusi, daca vor aparea probleme, ne asteptam sa fie in perioada sezonului rece, deoarece un asfalt mai dur nu este la fel de elastic precum unul mai maleabil, iar cel maleabil ne-a aratat ce probleme poate crea”, a declarat Alin Serbanescu, purtatorul de cuvant al CNAIR.
Pe langa reasfaltarea partii deschise, echipele de muncitori au efectuat reparatii la rampa dinspre Braila, care suferise tasari. CNAIR monitorizeaza in prezent aceasta zona pentru a vedea daca tasarile au fost complet stopate sau vor necesita interventii suplimentare.
„Au reusit sa stopeze tasarile pentru moment, dar va trebui monitorizat pana anul viitor, sa vedem daca intr-adevar s-au oprit”, a adaugat Serbanescu.
Soferii au primit redeschiderea cu o combinatie de scepticism si speranta. Unii dintre acestia si-au exprimat ingrijorarea, mai ales in privinta aderentei asfaltului pe structura metalica a podului.
„Trebuie testate mai multe aspecte, de la priza cu solul la priza cu tablierul metalic”, a comentat un sofer. Alti conducatori auto sunt mai optimisti: „Speram sa fie bine!”, a declarat unul dintre ei.
Construit cu un cost de peste 500 de milioane de euro, o parte din fonduri europene, podul a fost inaugurat in iulie 2023 cu multa publicitate, insa fara a fi receptionat oficial de beneficiar, CNAIR.
Problemele tehnice au necesitat interventii rapide, iar constructorii continua sa remedieze mai multe aspecte tehnice inainte de a finaliza receptia.