Rusia, unul dintre cei mai mari poluatori ai lumii, afirma ca situatia dificila a industriei auto din Germania arata riscurile trecerii la masini electrice

externe

Rusia, masini electrice, germania, petrol, riscuri

Industria rusa ar putea avea soarta producatorilor auto din Germania, care au eliminat zeci de mii de locuri de munca, daca se misca prea repede pentru a inlocui combustibilii fosili, a declarat miercuri un consilier al Kremlinului citat de Reuters.

„Federatia Rusa sustine o tranzitie treptata, o transformare treptata, pentru a evita scenariile de soc pe pietele energetice, pietele industriale”, a declarat Ruslan Edelgeriev, emisarul Kremlinului pentru clima, la o conferinta la Soci, in sudul Rusiei.

„Ambitiile gresite au afectat industria auto din Germania”, a spus el, vorbind cu cinci zile inainte de inceperea urmatoarei conferinte a ONU privind schimbarile climatice la Baku, Azerbaidjan.

Rusia este cel mai mare exportator de gaze naturale din lume si al doilea exportator de petrol. Este unul dintre cei mai mari emitenti de dioxid de carbon din lume, alaturi de China, Statele Unite si India.

Rusia a aderat la Pactul de la Paris privind schimbarile climatice in 2019, care obliga tarile sa stabileasca obiective la fiecare cinci ani pentru a reduce emisiile de gaze cu efect de sera. Rusia s-a confruntat cu critici din partea Statelor Unite – pe care le-a respins – potrivit carora nu face suficient.

Un termen limita de 2050 pentru stoparea emisiilor nete de carbon – un proces in care padurile, energia hidroelectrica si nucleara ar trebui sa joace un rol-cheie – este considerat necesar pentru a preveni incalzirea globala cea mai extrema; Rusia si China s-au angajat, in schimb, la un obiectiv pentru 2060.

Transformarea industriei auto germane ar putea duce la pierderea a 186 000 de locuri de munca pana in 2035, dintre care aproximativ un sfert au avut deja loc, a aratat luna trecuta un studiu comandat de asociatia industriei auto VDA.

Cele 46.000 de locuri de munca deja pierdute intre 2019 si 2023 s-au datorat in principal tranzitiei la vehiculele electrice, potrivit studiului realizat de institutul de cercetare Prognos.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: