Potrivit unui index global, companiile alimentare vand in tarile mai sarace produse care sunt mai putin sanatoase

externe

Cele mai mari companii de produse alimentare si bauturi din lume vand, in medie, in tarile cu venituri mici, produse mai putin sanatoase decat cele vandute in tarile cu venituri mari, arata un studiu citat de Reuters.

Produsele vandute de companii, inclusiv Nestle, Pepsico si Unilever (ULVR.L), au fost evaluate ca parte a unui index global publicat de Acces la Nutrition Initiative (ATNI), primul din 2021.

Grupul non-profit a constatat ca, in 30 de companii, produsele vandute in tarile cu venituri mici au obtinut scoruri mai mici la un sistem de rating cu stele dezvoltat in Australia si Noua Zeelanda decat cele vandute in tarile cu venituri mari.

In sistemul Health Star Rating, produsele sunt clasate pana la 5 in functie de starea de sanatate, cu 5 cele mai bune si un scor peste 3,5 considerat a fi o alegere mai sanatoasa.

In tarile cu venituri mici, portofoliile multinationalelor au avut 1,8. In tarile cu venituri mari, unde au fost testate mai multe produse, acestea au fost de 2,3.

„Este o imagine foarte clara ca ceea ce vand aceste companii in cele mai sarace tari din lume, unde sunt din ce in ce mai active, nu sunt produsele lor mai sanatoase. Este un semnal de alarma pentru ca guvernele din aceste tari sa fie vigilente”, a declarat Mark Wijne, director de cercetare la ATNI, intr-un interviu pentru Reuters.

Este pentru prima data cand indicele imparte evaluarea in tari cu venituri mici si cu venituri mari.

ATNI a spus ca indicele este important, deoarece alimentele ambalate joaca din ce in ce mai mult un rol in criza obezitatii, care este acum un fenomen global. Peste un miliard de oameni din intreaga lume sunt obezi, potrivit Organizatiei Mondiale a Sanatatii. Banca Mondiala estimeaza ca 70% dintre persoanele supraponderale sau obeze traiesc in tari cu venituri mici si medii.

„Ne-am angajat sa crestem vanzarile de alimente mai hranitoare, precum si sa ghidam oamenii catre diete mai echilibrate”, a declarat un purtator de cuvant al Nestle prin e-mail, adaugand ca Nestle imbuntateste, de asemenea, produsele pentru a ajuta la eliminarea decalajelor de nutrienti in tarile in curs de dezvoltare.

Un purtator de cuvant al PepsiCo a refuzat sa comenteze. Compania si-a stabilit anul trecut noi obiective de a reduce sodiul din chipsuri si de a adauga ingrediente precum cerealele integrale in alimente.

„Recunoastem ca intotdeauna sunt mai multe de facut, atat la nivel de afaceri, cat si la nivel de industrie”, a declarat Isabelle Esser, director de cercetare, calitate si siguranta alimentara la Danone, care a fost cea mai performanta in acest index.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: