„Revolutia in trafic” a lui Firea: Producatorul mondial GPS Tom Tom a calculat cum isi pierd bucurestenii o buna parte din viata in trafic

news

Noua zile pe an: este timpul pe care il petrec soferii blocati in trafic in Bucuresti, cel mai aglomerat oras din Europa din cauza infrastucturii deficitare si a numarului urias de masini, potrivit agentiei spaniole EFE, citata de Agerpres.

Este rezultatul unui studiu realizat de fabricantul de dispozitive de navigatie GPS Tom Tom, care plaseaza capitala Romaniei pe primul loc al celor mai aglomerate orase din Europa si pe locul cinci la nivel mondial.

Clasificarea realizata cu ajutorul datelor culese de dispozitivele GPS arata ca in orele de varf este nevoie de 50 de minute in plus pentru a parcurge aceeasi distanta in conditiile unui trafic fluid.

„Orasul este lipsit de o retea de drumuri de centura care sa evite ambuteiajele, fapt ce obliga tranzitarea vehiculelor prin capitala”, a declarat pentru EFE, Catiusa Ivanov, jurnalist specializat pe teme municipale. Pe de alta parte, lipsa parcarilor face ca benzile principalelor artere sa fie ocupate de masinile stationate, ingreunand si mai mult traficul.

In general bucurestenii petrec in medie 57 de minute pe zi blocati in trafic. Tinand cont de o utilizare in medie a masinii de 229 de zile pe an, locuitorii capitalei petrec echivalentul a 9 zile pe an blocati in ambuteiaje. In orele de varf, timpul necesar pentru parcurgerea unui anumit traseu este aproape dublu fata de perioadele de circulatie redusa.

La 2,1 milioane de locuitori ai Bucurestiului, desi se estimeaza ca numarul real este de 2,6 milioane de persoane, sunt inregistrate 1,3 milioane de vehicule. O cifra care nu inceteaza sa creasca: in primele patru luni ale anului 2017, numarul masinilor a crescut cu peste 30.000 de unitati.

Studiul realizat de Tom Tom clasifica orasele in functie de „nivelul de congestionare” a traficului, un parametru care arata de cat timp este nevoie pentru a parcurge o distanta la orele de varf, comparativ cu perioadele de circulatie redusa.

In Bucuresti indicele este de 50 %, fiind depasit doar de Ciudad de Mexico (66 %), Bangkok (61 %), Jakarta (58 %) si de orasul chinez Chongqing (52 %). Nivelul de congestionare a traficului la Rio de Janeiro este, de exemplu, de „numai” 47 %; la Buenos Aires de 42 %; iar la Madrid de 25 %.

Primaria Bucurestiului prevede crearea de benzi prioritare pentru transportul public si introducerea de alte 600 troleibuze, tramvaie si autobuze, precum si modernizarea unor artere principale de acces in oras pana in anul 2030. Planuri care, spre disperarea soferilor, sunt prea lente.

Pentru a fluidiza traficul, asociatia Psiho TrafiQ recomanda respectarea regulilor de circulatie, evitarea rutelor aglomerate si renuntarea la autoturisme la orele de varf.

„Trebuie sa optam pentru metode alternative de transport precum autobuzul, metroul, bicicleta sau motocicleta”, a declarat pentru EFE Mihaela Rus, presedinta Psiho TrafiQ, avertizand ca ambuteiajele produc o crestere a numarului de accidente, avand in vedere ca soferii reactioneaza impulsiv.

Iti place aktual24.ro? Urmareste fluxul de stiri aktual24.ro si pe Facebook

O noua experienta cu AK-24. Descarca aplicatia Aktual24 din App Store pentru iPhone si din Google Play pentru Android.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: