Acuzatiile lansate de Dan Air si Fly Lili, dezmintite de Autoritatea Aeronautica Civila Romana: „False. Regretam faptul ca doua companii aeriene incearca sa forteze emiterea certificatelor de navigabilitate prin presiuni asupra specialistilor AACR”

news

Autoritatea Aeronautica Civila Romana (AACR) a dezmintit, luni, acuzatiile lansate de Dan Air si Fly Lili in legatura cu emiterea certificatului de navigabilitate.

AACR subliniaza ca acuzatiile sunt false. „In urma inspectiei efectuate au fost constatate 61 de neconformitati grave ce tin de siguranta zborului”, a transmis AACR in cazul Fly Lili.

Cele doua companii aeriene si-au anulat mai multe zboruri, acuzand AACR ca intarzie in emiterea certificatului de navigabilitate (cel care permite operarea aeronavei).

„Afirmatiile companiei aeriene Dan Air, potrivit carora ‘Inmatricularea celui de-al doilea avion, pe care l-am promis la Bacau, este amanata in mod abuziv timp de mai multe saptamani de Autoritatea Aeronautica Civila Romana, in ciuda faptului ca am respectat toate procedurile si am pus la dispozitia lor toata documentatia necesara. Astfel intregul nostru program de zbor, gandit cu doua aeronave la Bacau este dat peste cap, intrucat acest al doilea avion se afla la mana institutiilor statului. Intarzierile din partea Autoritatii Aeronautice Civile Romane, care nu au niciun fundament legal, nu doar ca ne produc zi de zi pierderi care au ajuns cumulat la sute de mii de euro, ci ne stirbesc cel mai important lucru- increderea pe care voi pasagerii ne-ati acordat-o pana acum. Din pacate, nu suntem singura companie care se confrunta cu aceasta birocratie. Pe aceasta cale, solicitam deschis Autoritatii Aeronautice Civile Romane sa actioneze cu buna credinta si sa renunte la tergiversarea inmatricularii aeronavei, avand la baza doar interpretari ale legii complet nefondate’ nu sunt reale.

Solicitarea pentru inmatricularea aeronavei si emiterea certificatului de navigabilitate indicata de compania aeriana a fost inregistrata la AACR in urma cu 12 zile, mai exact la data de 03 iulie 2024.

Ulterior, avand in vedere faptul ca documentatia nu a fost depusa complet si corect, in conformitate cu prevederile RACR IA, la data de 09 iulie 2024, Dan Air a transmis completari.

Autoritatea Aeronautica Civila Romana subliniaza faptul ca nu poate fi vorba despre intarzieri nejustificate in ceea ce priveste inmatricularea aeronavei YR-RAM, termenul de inmatriculare al unei aeronave fiind de 30 de zile de la data depunerii documentatiei complete si corecte, in conformitate cu prevederile RACR IA, iar Dan Air a transmis completari in urma cu 4 zile lucratoare, mai exact la data de 09 iulie 2024.

Pentru a veni in sprijinul companiei aeriene, in vederea inmatricularii cu celeritate a aeronavei YR-RAM, inspectorii AACR au comunicat telefonic care sunt documentele care lipsesc, desi obligatia legala depunerii documentelor complet si corect in conformitate cu RACR IA revine operatorului aerian, abia dupa acest moment inspectorii AACR putand incepe efectiv analiza dosarului.

Afirmatiile proprietarului companiei aeriene Fly Lili potrivit carora anumite zboruri operate de companie au fost anulate din cauza intarzierii AACR in procesul de inmatriculare al unei aeronave ‘Nu inteleg de ce procesul de inmatriculare a unei aeronave dureaza atat de mult. Este o situatie care ne afecteaza foarte, foarte mult… Am stiut ca va fi un proces indelungat, am luat in considerare si o marja de siguranta, dar nu ne-am asteptat sa dureze atat de mult. Din acest motiv, am decis sa amanam zborurile Fly Lili catre si dinspre Sibiu pana pe data de 1 septembrie. Speram ca pana atunci aeronava respectiva va fi inregistrata oficial’ sunt vadit false, situatia reala fiind urmatoarea:

In vederea emiterii certificatului de navigabilitate pentru aeronava YR-LIC (inmatriculata inca din 10 august 2023), operatorul aerian a solicitat, la data de 21 iunie 2024, conform RACR IA, efectuarea unei inspectii fizice la aeronava.
Desi in acea perioada inspectorii Autoritatii Aeronautice Civile Romane aveau programate alte activitati, pentru a veni in sprijinul Fly Lili, inspectia necesara emiterii certificatului de inmatriculare a fost efectuata in doua zile, 24 si 25 iunie 2024, in ciuda faptului ca una dintre aceste zile, respectiv 24 iunie (a doua zi de Rusalii), a fost zi libera legala.

In urma inspectiei efectuate au fost constatate 61 de neconformitati grave ce tin de siguranta zborului. In consecinta, Autoritatea Aeronautica Civila Romana a notificat compania aeriana la data de 28 iunie 2024 cu privire la cele constatate.

Pentru ca AACR sa poata emite certificatul de navigabilitate, Fly Lili trebuie sa trimita documente care sa demonstreze faptul ca toate neconformitatile constate au fost remediate, lucru care nu s-a intamplat pana la data prezentei.

In calitate de organism tehnic specializat, care are ca obiect de activitate exercitarea, in conditiile Codului aerian, a functiei de supervizare a sigurantei in aviatia civila la nivel national, pe langa celelalte responsabilitati care ii revin, Autoritatea Aeronautica Civila Romana supravegheaza permanent 43 de operatori aerieni.

Regretam faptul ca doua companii aeriene incearca sa forteze emiterea certificatelor de navigabilitate prin presiuni asupra specialistilor AACR, acuzatii nefondate si afirmatii facute in presa sau pe retelele de socializare, care induc in eroare pasagerii si opinia publica.

Subliniem faptul ca, Autoritatea Aeronautica Civila Romana sprijina orice demers de dezvoltare al companiilor aeriene si al infrastructurii aeroportuare, insa nu va face nicio exceptie de la reglementarile aeronautice civile in vigoare si va trata cu seriozitate si responsabilitate orice solicitare venita din partea acestora, pentru ca zborurile operatorilor aerieni civili sa se desfasoare in conditii de deplina siguranta”, se arata in comunicatul AACR.

Urmareste-ne si pe:

Mai mult despre: ,

Comentarii: