Administratia Federala a Aviatiei din SUA a autorizat companiile aeriene sa inspecteze avioanele Boeing

externe

O intarziere in inspectia avioanelor Boeing la sol s-a incheiat luni, dupa ce oficialii americani au recuperat un panou care a zburat dintr-un avion de linie Alaska Airlines Boeing 737 MAX 9 si actiunile producatorului de avioane au scazut din cauza preocuparilor legate de programul de avioane cu probleme, potrivit Reuters.

Administratia Federala a Aviatiei din SUA a ordonat retinerea temporara la sol pentru verificari a 171 de avioane Boeing MaX 9 care au instalat acelasi tip de panou care a cazut vineri din avion, care cantareste aproximativ 27 kg si acopera o usa de iesire optionala.

Dar inspectiile au fost intarziate de o problema cu documentele, deoarece decizia de weekend de a inspecta o parte din restul flotei a scurtcircuitat lantul obisnuit de aprobari, fortand companiile aeriene sa astepte pana cand au primit instructiuni detaliate.

Inspectiile – despre care autoritatea de reglementare a spus anterior ca ar dura aproximativ de la patru la opt ore pentru fiecare avion – pot avea loc odata ce vor fi aprobate de FAA. O persoana familiara cu chestiunea a spus ca autoritatea a dat aprobarea. FAA a refuzat sa comenteze.

Panoul s-a rupt vineri dupa decolarea din Portland, Oregon, in drum spre Ontario, California, depresurizand avionul si fortand pilotii sa se intoarca. Avionul, cu 171 de pasageri si sase membri ai echipajului la bord, a aterizat in siguranta.

Panoul a fost recuperat duminica de un profesor de scoala din Portland, din curtea lui, a declarat Jennifer Homendy, presedintele Consiliului National pentru Siguranta Transporturilor din SUA (NTSB).

Ea a spus ca s-a simtit „foarte usurata” ca panoul a fost gasit, numindu-l „o componenta cheie lipsa” in determinarea cauzei accidentului, adaugand ca echipa va analiza minutios usa cazuta.

Forta cu care a fost smuls panoul a fost suficient de puternica pentru a deschide usa cabinei in timpul zborului, a spus Homendy, adaugand ca trebuie sa fi fost un „eveniment terifiant”. „Au auzit o bubuitura”, a spus Homendy despre piloti, care au fost intervievati de anchetatori.

Homendy a spus ca inregistratorul de voce din cabina de pilotaj nu a retinut nicio data deoarece fusese suprascris. Ea a cerut din nou autoritatilor de reglementare sa impuna modernizarea avioanelor existente cu inregistratoare care capteaza 25 de ore de date, in crestere fata de cele doua ore necesare in prezent in SUA.

FAA a declarat duminica ca flota afectata de avioane Boeing MAX 9, inclusiv cele operate de alti transportatori precum United, va ramane la sol pana cand autoritatea de reglementare va fi convinsa ca sunt in siguranta.

Din cele 171 de avioane vizate de ordin, 144 opereaza in Statele Unite, potrivit datelor companiei de analiza a aviatiei Cirium. Turkish Airlines, Copa Airlines din Panama si Aeromexico au declarat ca au la sol avioanele afectate.

Luni, Ministerul Transporturilor din Indonezia a declarat ca a retinut temporar la sol trei avioane 737 MAX 9, operate de Lion Air, desi aveau configuratii diferite de cele ale avionului Alaska Airlines.

FAA a declarat initial sambata ca inspectiile necesare vor dura patru pana la opt ore, ceea ce a determinat multi din industrie sa presupuna ca avioanele ar putea reveni foarte repede in functiune.

Dar criteriile pentru controale nu au fost inca convenite intre FAA si Boeing, ceea ce inseamna ca companiile aeriene nu au primit inca instructiuni detaliate, au spus oameni familiarizati cu problema.

FAA trebuie sa aprobe criteriile de inspectie ale Boeing inainte ca verificarile sa poata fi finalizate si avioanele sa poata relua zborul.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: