Aeroportul Brasov, piedici peste piedici din partea ROMATSA: „Am fost nevoiti sa anulam zborul Brasov – Munich, unde au fost afectati 45 de pasageri”

news

Compania Dan Air, singura care opereaza acum zboruri cu pasageri de pe Aeroportul Brasov, continua sa isi manifesta revolta fata de restrictiile la care este supusa de catre ROMATSA. Aeroportul este operational doar intre 07:00 si 19:00 din cauza programului de lucru al celor de la ROMATSA.

„Din pacate, calatoria dvs. de ieri, 16.06.2023, din orasele Londra si Munich catre Brasov si Bucuresti, a fost data peste cap de birocratia si frica de raspundere a unor oameni si functionari publici care nu au stat niciodata in fata dumneavoastra, stand mereu ascunsi in spatele birourilor si ignorand de cele mai multe ori fix nevoile pasagerilor, carora trebuie sa le multumim ca avem cu totii un loc de munca. Pe aceasta cale doresc sa va cer scuze, in primul rand in numele ROMATSA, compania care administreaza serviciile de trafic aerian, dar si in numele directorului general al Autoritatii Aeronautice Civile Romane, intrucat ei cu siguranta nu o vor face.

DAN AIR isi cere scuze pentru ca nu a avut curajul sa ignore restrictia nelegala, periculoasa si fara sens emisa de controlorii de trafic, de teama represaliilor din partea directorului general al Autoritatii Aeronautice Civile Romane la adresa DAN AIR, care ar putea conduce la suspendarea operatiunilor aeriene pe termen scurt, ceea ce ar afecta nu doar pasagerii romani, cat si pasagerii sarbi, deoarece DAN AIR opereaza si pentru compania nationala a Republici Sarbe – AIR SERBIA.

Cu rusine si cu parere de rau, imi cer scuze pentru deciziile luate, care din pacate nu au avut efectele pe care eu, echipa DAN AIR si aeroportul Brasov si le-au dorit.

Pentru a ne putea adapta restrictiilor de operare artificiale ale aeroportului Brasov, am fost nevoiti sa anulam zborul Brasov – Munich, unde au fost afectati 45 de pasageri si am fost nevoiti sa operam Londra via Munich, in incercarea de a ajunge la Brasov pana in ora 19:00. Din pricina incapatanarii nejustificate a ROMATSA si a Autoritatii Aeronautice Civile Romane, au fost afectati 115 pasageri, care, in loc sa aterizeze pe aeroportul din Brasov, au fost nevoiti sa aterizeze la Bucuresti, de unde s-a oferit transport cu autocarul catre destinatia finala”, se arata intr-un comunicat al companiei aeriene.

Dan Air precizeaza ca ROMATSA este un prestator de servicii care nu este esential in activitatea companiei aeriene.

„Legislatia permite zborurile, fara sa restrictioneze operatiunile aeriene, chiar si in absenta controlorilor de trafic, singura conditie fiind ca aeroportul sa puna la dispozitie serviciile esentiale (servicii de handling la sol, pompieri, ambulanta, control de securitate si politie de frontiera). Daca ar fi exista bunavointa din partea tuturor persoanelor implicate la nivel decizional, cu totii ati fi aterizat la Brasov”, au precizat oficialii Dan Air care au subliniat faptul ca doar ROMATSA si Autoritatea Aeronautica Civila nu au fost de acord cu acest lucru.

Dan Air subliniaza ca poate opera in conditii de deplina siguranta la Brasov chiar si in absenta serviciilor de control de trafic aerian, deoarece infrastructura aeroportului Brasov permite aproprierile de precizie „si avem proceduri avansate de apropiere prin tehnologiile GPS care nu reduc in niciun fel nivelul de siguranta”.

„Insa, in urma directivei date de ROMTASA, este interzis sa folosim aceste proceduri in afara orelor de functionare ale serviciului de control trafic aerian, o directiva care nu are niciun sens si care e menita sa blocheze operarea dupa orele 19:00. Singura amenintare la adresa zborurilor noastre dupa ora de inchidere este traficul VFR (planoristi sau avioane mici), acestea trebuind sa fie oricum restrictionate dupa ora 19:00 si care oricum nu opereaza mai deloc dupa ora 19:00, pentru ca ei pot opera doar la vedere si nu pot opera noaptea decat in anumite conditii, pe care multi dintre utilizatorii spatiului aerian nu le indeplinesc”, a explicat directorul Dan Ari.

Controlorii de trafic aerian din Arad primesc, la 400 de kilometri distanta de aeroport, datele inregistrate pe camerele de la Brasov, le analizeaza pe 14 monitoare, dirijand in baza analizelor facute traficul aerian si aeronavele care aterizeaza si decoleaza de la Brasov.

Dan Air a vandut pana acum bilete pe cele sapte rute spre si dinspre Brasov in valoare de peste 700 de mii de euro.

Urmareste-ne si pe:

Mai mult despre: ,

Comentarii: