Aeroporturile iau masuri pentru a evita blocajele in timpul urmatoarelor sezoane de vacanta, unele limitand zborurile in timpul orelor de varf pentru a evita cozile lungi si gramezile de bagaje care le-au afectat activitatea vara trecuta, scrie Reuters, preluata de US News.
Revenirea brusca a cererii de calatorii aeriene in timpul sezonului de vacanta de anul trecut, pe masura ce pandemia s-a diminuat in Europa si America de Nord, a provocat haos in unele aeroporturi, care au fost lipsite de personal pentru a face fata valului de pasageri.
In timp ce pentru Europa si America de Nord se asteapta calatorii de vacanta mai usoare, companiile aeriene si aeroporturile care au invatat lectii dure privind calatoriile de vacanta in 2022, adopta o abordare mai prudenta pe masura ce traficul global revine aproximativ la nivelurile de dinaintea pandemiei.
Cel mai mare aeroport din Canada, de exemplu, a stabilit limite stricte privind numarul de zboruri comerciale care pot sosi sau pleca intr-o anumita ora in timpul orelor de varf de primavara si vara, a declarat pentru Reuters operatorul Aeroportului International Toronto Pearson.
De asemenea, Greater Toronto Airports Authority (GTAA) a precizat, intr-o declaratie trimisa prin e-mail, ca va limita numarul de pasageri care pot sosi la nivel international sau pleca spre Statele Unite prin fiecare terminal intr-o anumita ora.
„GTAA a luat masuri decisive menite sa aplatizeze programul orelor de varf pentru vacanta din martie si pentru viitorul sezon estival”, a precizat autoritatea care nu a oferit mai multe detalii.
Air Canada, cel mai mare transportator aerian al tarii, a declarat ca limitele impuse de GTAA au fost luate in considerare in planurile sale, in timp ce rivalul WestJet Airlines a declarat ca limitarile „au creat obstacole si au necesitat ajustari in planificarea zborurilor noastre transfrontaliere si internationale”.
In ciuda planificarii si angajarilor extinse din acest an, unele companii aeriene si aeroporturi inca se lupta cu deficitul de personal din industrie, inclusiv de manipulatori de bagaje. Iar unele se confrunta, de asemenea, cu conflicte de munca, inclusiv cu grevele asteptate in urmatoarele saptamani din Marea Britanie, Franta si Germania .
„M-as astepta ca liniile aeriene sa acorde prioritate rezilientei operationale in locul impingerii retelelor la limita, dupa experienta din vara trecuta”, a declarat analistul Alexander Irving de la Bernstein.
Compania germana Lufthansa AG a declarat ca a redus zborurile de vara din cauza lipsei de personal, cum ar fi personalul de deservire la sol, pe aeroporturile din Frankfurt si Munchen.
„Ajustarile in programele noastre sunt o masura de precautie in avans pentru a evita anularile pe termen scurt in sezonul de vara”, a declarat purtatorul de cuvant al Lufthansa, Andreas Bartels.
Aeroportul Schiphol din Amsterdam, un hub cheie pentru Air France-KLM SA, a declarat la 21 februarie ca va limita numarul de pasageri la 66.000 de pasageri la plecare pe zi in timpul sezonului de vacanta.
Aeroportul se lupta cu lipsa de personal, iar companiilor aeriene li s-a cerut sa isi reduca vanzarile de bilete cu aproximativ 5% in diminetile de varf din timpul vacantei de primavara, a declarat Stefan Donker, purtator de cuvant al Schiphol.
In Marea Britanie, aeroportul Heathrow a confirmat ca zborurile ad-hoc nu vor fi adaugate la orele de varf ale programarii in timpul verii.
In timp ce aeroporturile au suplimentat personalul pentru a evita lipsa paralizanta de forta de munca, care a redus capacitatea vara trecuta, guvernele sunt, de asemenea, presate sa adauge mai multi agenti de politie de frontiera.
In Canada, GTAA a declarat ca a limitat deja zborurile transfrontaliere timp de mai multe luni pentru a tine cont de „nivelurile de personal” de la frontierele americane si canadiene, impreuna cu controlorii de trafic aerian.
Managerul de control al traficului aerian NAV Canada a declarat ca in prezent are aproximativ 1.900 de controlori de trafic aerian in Canada, dar nu a furnizat date anterioare. O sursa din industrie a declarat ca in Canada existau aproximativ 1.700 de controlori la sfarsitul anului 2021, comparativ cu aproximativ 2.000 inainte de pandemie.
Analistul de aviatie James Halstead a declarat ca aeroporturi precum Heathrow au invatat din erorile din vara trecuta, ceea ce este de bun augur pentru sezonul din acest an.
Marea surpriza a alegerilor europarlamentare de asta-vara, independentul Nicu Stefanuta, priveste cu „un pic“ de…
Viktor Orban pare sigur ca Europa va trebui sa-si regandeasca sprijinul pentru Ucraina, daca Donald…
Dmitri Medvedev, vicepresedinte al Consiliului de Securitate, fost presedinte al Federatiei Ruse, cunoscut pentru declaratiile…
Un program de reducere a costurilor la Volkswagen este inevitabil, pentru a remedia "decenii de…
Detectivii care investigheaza furtul a 22 de tone de branza de la Neal's Yard Dairy…
Fortele de Aparare ale Ucrainei au interceptat toate dronele kamikaze rusesti care zburau spre Kiev,…