Airbus elimina pana la 2.500 de locuri de munca. Afacerea Starlink a lui Musk a bagat in pierderi divizia aerospatiala a grupului

externe

Airbus A380

Producatorul european de avioane Airbus vrea sa reduca fiecare al 14-lea loc de munca din divizia sa aerospatiala si de aparare. Afacerea cu sateliti, in special, a stricat recent bilantul companiei – din cauza lui Elon Musk, relateaza Tagesschau.

Deoarece Airbus se lupta cu pierderi enorme in afacerea cu sateliti, producatorul de avioane vrea sa reduca pana la 2.500 de locuri de munca in divizia sa de aparare si aerospatiala. Aceasta ar reprezenta sapte procente din cele 35.000 de locuri de munca ale grupului, care include constructia de avioane de lupta si transport militar, precum si de sateliti de telecomunicatii („OneSat”).

Reducerile urmeaza sa fie finalizate pana la jumatatea anului 2026, a anuntat grupul aerospatial. Locatiile care vor fi afectate vor fi clarificate dupa discutiile cu sindicatele.

Airbus construieste sateliti, in principal, in Toulouse, in Londra, in Munchen si in localitatea Immenstaad pe Lacul Constance din Germania. Consecintele sociale ale reducerii locurilor de munca ar trebui limitate cat mai mult posibil, iar angajatii ar trebui sa gaseasca noi locuri de munca in alte domenii in crestere ale Airbus, a mai transmis grupul.

Planurile fac parte din restructurarea afacerii, care devine din ce in ce mai competitiva. „Acum luam urmatoarele masuri, pentru a ne adapta la o piata spatiala din ce in ce mai dificila”, a declarat seful diviziei spatiale Mike Schollhorn la Munchen. „Trebuie sa devenim mai rapizi, mai supli si mai competitivi”.

Divizia sateliti se confrunta cu o concurenta tot mai mare din partea furnizorilor noi, privati, cum ar fi proiectul „Starlink” al antreprenorului american Elon Musk, care lucreaza mai repede si mai ieftin.

Agentia de presa Reuters aflase deja in iulie ca grupul a pus la punct un program de economii pentru intreaga divizie, dupa ce managerii au considerat situatia costurilor ca fiind „critica”. CEO-ul Airbus, Guillaume Faury, a anuntat si el la acea vreme: „Acum abordam radacina problemei”.

Airbus doreste sa acorde diviziei aerospatiale mai multa responsabilitate in viitor si sa eficientizeze structura organizationala pentru a se mentine pe piata in schimbare rapida. Faury incearca, de asemenea, sa continue consolidarea europeana, in special in domeniul satelitilor.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: