Al doilea incident intr-o luna: Doi pasageri de pe o nava de croaziera care au intarziat la imbarcare au fost lasati in Spania

life

La o luna dupa ce opt pasageri ai Norwegian Cruise Line au ratat imbarcarea pe nava de croaziera si au ramas blocati in Africa, doi americani, in varsta de 84 si respectiv 81 de ani, au fost lasati in urma in Spania, potrivit CNN.

Richard si Claudene Gordon din Salt Lake City, Utah, se aflau intr-o croaziera pe Marea Mediterana la bordul Norwegian Viva impreuna cu familia si prietenii pentru a sarbatori cea de-a 85-a aniversare a lui Richard.

In timp ce nava era andocata in Motril, Spania, cei doi au plecat intr-o excursie pe cont propriu in orasul istoric Granada. La intoarcere, autobuzul lor a intarziat cu o ora din cauza unei furtuni. „Sunt un calator foarte experimentat si probabil ca am fost in vreo 30 de croaziere in timpul vietii mele. Nu am ratat niciodata imbarcarea. Deci nu abuzam de sistem”, a spus Gordon.

Richard si Claudene au ratat imbarcarea de la ora 17.30, nava urmand sa plece la ora 18. Gordon a spus ca in jurul orei 17.45 a vorbit cu o ruda de la bord care a anuntat ca se afla in apropiere si intarzie, dar personalul Norwegian Cruise Line i-a spus persoanei respective ca, deoarece nava trebuie sa plece la timp, nu se poate face nimic.

Potrivit celor doi, au ajuns la doc cu taxiul la ora 18.10, in timp ce nava a plecat cu medicamentele lui Claudene, ochelarii lui Richard si ambele baterii de rezerva pentru aparate auditive si incarcatoarele de telefon la bord.

„Croaziera noastra a inceput in Lisabona si am plecat de acolo cu o intarziere de aproximativ o ora si jumatate fata de ora 16.00, ora programata. Apoi in urmatoarea noapte sau doua, cel putin cu o jumatate de ora intarziere, asa ca este clar ca nu pleaca intotdeauna la timp”, a spus Gordon pentru CNN.

„S-au uitat in jur si nu era nimeni acolo”, a declarat Marilee Barker, fiica celor doi. Au luat un taxi pana la sectia de politie unde „politistul i-a ajutat sa sune in port, insa li s-a transmis ca „Nu putem face nimic.”

Cuplul spune ca nu a mai primit asistenta de la Norwegian Cruise Line nici de pe nava, nici de pe uscat.

„Din fericire, tatal meu a mai calatorit, insa are totusi 85 de ani”, a spus Barker. Deoarece nava de croaziera nu avea sa acosteze pana marti pe insula Ibiza, „au luat un autobuz pana la Granada unde au gasit un B&B dragut si ieftin”.

Femeia si sotul sau au gasit bilete de avion si cazare la un hotel in Palma de Mallorca, unde nava a ajuns miercuri dimineata.

Claudene Gordon i-a trimis un mesaj fiicei sale marti dupa-amiaza, pentru a o anunta ca Norwegian Cruise Line a luat legatura cu ei pentru prima data de la incident si le-a oferit un taxi de la hotelul lor din Palmade Mallorca pana in port, unde au beneficiat de un tratament „regal”, fiind intampinati de ofiterii superiori si intalnindu-se cu capitanul navei.

„Le-am spus pur si simplu ca am fost abandonati la doc, si nimeni nu ne-a spus unde sa mergem si de sa facem, iar ei au spus ca s-au plans deja de capitanul portului care trebuia sa se ocupe de lucrurile acestea. Dar nava nu ne-a contactat direct timp de doua zile, asa ca asta nu ii pune intr-o lumina prea buna”, a spus Richard Gordon.

Pe de alta parte, Norwegian Cruise Line a contestat ora sosirii cuplului la debarcader. „Cei doi oaspeti care au debarcat in mod independent au ajuns la debarcader cu aproximativ o ora intarziere si au ratat imbarcarea de la ora 17:30 ora locala, pentru a pleca la aproximativ 6:00 p.m.”, a declarat un purtator de cuvant prin e-mail.

„O nava de croaziera urmeaza un itinerariu stabilit cu ore de sosire si de plecare stabilite. Itinerariile sunt atent coordonate si planificate cu mult inainte de fiecare calatorie, pentru a ne asigura ca toti oaspetii nostri au experienta pe care o asteapta”, au spus acestia. Desi exista o mica fereastra de timp in care oaspetii intarziati pot fi cazati, au adaugat ei, sotii Gordon au sosit in afara acesteia.

„Dupa cateva incercari de a-i contacta pe acesti oaspeti cu numerele de telefon furnizate, precum si dupa ce am incercat sa sunam persoana de contact de urgenta, nu am reusit sa vorbim direct cu ei. Cu toate acestea, am lucrat indeaproape cu agentii portuari locali pentru a face aranjamente pentru ca oaspetii sa se alature navei”, se mai arata in e-mail.

Purtatorul de cuvant a spus ca, inainte de preluarea de la hotel miercuri dimineata, compania organizase preluarea celor doi turisti de la aeroportul din Palma de Mallorca cu o seara inainte, dar inca nu i-a putut contacta prin telefon.

Intr-un incident similar, pe 27 martie, opt pasageri au intarziat si au godt lasati pe insula africana Sao Tome. Apoi au incercat zile intregi sa prinda nava din urma in timp ce aceasta se indrepta spre coasta de vest a Africii. In acest caz, Norwegian a subliniat ca oaspetii intarziati se aflau intr-un tur privat care nu a fost organizat de companie.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: