Amsterdam va interzice acostarea navelor de croaziera: „Pachet amplu de masuri de limitare a cresterii turismului”

life

Amsterdam

Amsterdam ia noi masuri pentru a lupta impotriva turismului excesiv prin lansarea unor planuri de relocare a terminalului sau de croaziere pentru pasageri in afara centrului orasului. Pana in 2035, niciuna dintre ambarcatiuni nu va mai putea acosta in capitala Olandei.

Anuntul vine pe fondul unor planuri care vizeaza  injumatatirea numarului de nave de croaziera autorizate sa acosteze la Terminalul pentru pasageri din Amsterdam (PTA).

In prezent, numarul permis este de 190, dar acest numar ar urma sa scada la un maxim de 100 incepand cu 2026.

S-a convenit ca Rotterdam, in sud, va primi inca 40 de nave care nu sunt binevenite la Amsterdam, incepand din 2026.

Pana in 2027, toate ambarcatiunile aflate in terminalul din Amsterdam vor fi obligate sa foloseasca doar alimentarea de la tarm, pentru a-si reduce impactul asupra mediului.

„Prin aceste masuri, orasul pune in aplicare dorinta consiliului municipal de a pune capat terminalului de croaziere din Amsterdam”, a declarat un purtator de cuvant al consiliului municipal din Amsterdam.”Interzicerea navelor de croaziera face parte, de asemenea, dintr-un pachet amplu de masuri de limitare a cresterii turismului si de combatere a deranjamentelor”.

Viceprimarul orasului, Hester van Buren, a adaugat: „Croazierele pe mare sunt o forma poluanta de turism si contribuie la aglomeratia si emisiile din oras. Prin limitarea croazierelor pe mare, prin cerinta de alimentare de la tarm si prin obiectivul ca terminalul de croaziere [PTA] sa se mute din locatia sa actuala in 2035, consiliul pune in aplicare in mod responsabil propunerea consiliului de a opri croazierele pe mare.”

Desi planurile vor contribui, fara indoiala, la imbunatatirea conditiilor de mediu din Amsterdam, exista temeri ca veniturile generate de turism vor scadea brusc.

Se crede ca, prin scaderea numarului de pasageri de croaziera si de companii de transport maritim in oras, muzeele, restaurantele, magazinele si companiile de turism ar putea pierde.

Consiliul municipal din Amsterdam a recunoscut aceasta potentiala problema.

„Pentru oras, acest lucru inseamna venituri mai mici, deoarece se colecteaza mai putine taxe turistice si din cauza unei plati mai mici a dividendelor ca actionar al autoritatii portuare”, spune un purtator de cuvant. „Consecintele financiare ale deciziei vor fi incluse in urmatorul memorandum bugetar. Deocamdata, nu sunt prevazute consecinte ale acestei decizii in bugetul pentru 2025.”

In prezent, croazierele aduc anual orasului beneficii economice in valoare de aproximativ 105 milioane euro si, in ciuda relocarii planificate, expertii spun ca este putin probabil ca acest lucru sa se schimbe prea mult.

Amsterdamul primeste aproximativ 21 de milioane de vizitatori in fiecare an, dintre care doar 1% sosesc cu nave de croaziera.

Chiar daca pasagerii nu sunt debarcati chiar in centrul orasului, acestia vor putea sa il viziteze datorita sistemului de transport public de clasa mondiala din Tarile de Jos.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: