Aplicatia de intalniri Bumble isi cere scuze public pentru campania de marketing bazata pe sloganuri anti-celibat
Aplicatia de intalniri Bumble si-a cerut scuze pentru reclamele despre care criticii au spus ca le fac de rusine pe femeile care nu sunt active sexual, potrivit BBC.
Campania de marketing a inclus mesaje precum „Un juramant de celibat nu este raspunsul” si „Sa nu renunti la intalniri si sa devii calugarita”.
Bumble a spus ca reclamele ar trebui sa aduca putin umor „unei comunitati frustrata de intalnirile moderne”.
Dar criticii au spus ca reclamele sunt lipsite de gust si contravin scopului declarat al companiei de a da putere femeilor.
„Intr-o lume care lupta pentru respect si control asupra corpului nostru, este ingrozitor sa vezi ca o platforma de intalniri submineaza alegerile femeilor”, a scris Jordan Emanuel, model si actrita care a vorbit public despre decizia ei de a se abtine de la sex timp de un an.
Compania, care s-a facut cunoscuta in lumea aplicatiilor de intalniri lasand la alegerea femeilor daca vor sa inceapa o conversatie sua nu, a spus ca a inteles plangerile si ca va elimina reclamele, care au inceput sa apara pe panourile publicitare din SUA luna trecuta.
„Am facut o greseala. De-a lungul timpului, Bumble a sustinut cu pasiune femeile si comunitatile marginalizate, precum si dreptul lor de a-si exercita pe deplin alegerea personala. Nu am respectat aceste valori cu aceasta campanie si ne cerem scuze pentru prejudiciul cauzat”, a spus compania intr-un comunicat postat pe retelele de socializare, adaugand ca va oferi spatiul publicitar Liniei Nationale pentru Violenta Domestica, printre alte organizatii si va dona bani.
Bumble a fost fondata in 2014 si a devenit o companie publica in 2021, dar au existat preocupari legate de capacitatea sa de a ajunge la utilizatorii mai tineri. Compania, care detine si Badoo, si-a vazut actiunile scazand brusc de la debut. In februarie, a anuntat planuri de a concedia 30% din forta de munca – aproximativ 350 de oameni.
Compania si-a relansat recent aplicatia Bumble, care include o noua setare care permite utilizatorilor sa elimine cerinta ca femeile sa initieze contactul.
Un sondaj Pew din 2022 a estimat ca o treime dintre adultii din SUA si putin peste jumatate dintre cei sub 30 de ani au folosit o aplicatie sau un site de intalniri la un moment dat.
Dintre cei care au incercat intalnirile online, doar jumatate au spus ca au considerat ca este o experienta pozitiva.
Bumble are aproximativ patru milioane de clienti platitori, dintre care 2,7 milioane sunt pe Badoo.