externe

Apple, Disney, Sony si alte mari corporatii vor cumpara iar publicitate pe platforma X a lui Elon Musk, pentru a obtine favorurile administratiei Trump

Sprijinul lui Elon Musk pentru Donald Trump este pe cale sa revigoreze afacerea in declin a retelei sociale X, iar unele mari corporatii sunt pregatite sa revina pe platforma de social media pentru a cauta favoarea noii administratii.

Executivii din domeniul media au declarat pentru Financial Times ca unele marci se pregateau sa-si faca din nou publicitate pe X, deoarece proprietarul sau miliardar va obtine, cel mai probabil, un rol influent intr-o a doua administratie Trump.

Veniturile platformei au scazut dramatic de la achizitia de 44 miliarde de dolari facuta de Musk acum doi ani, iar unele estimari ale investitorilor sugereaza ca evaluarea  actuala a retelei X este de sub 10 miliarde de dolari.

Branduri de renume, precum  Apple, Disney, Warner Bros. Discovery, Paramount, Sony Pictures, Lionsgate, precum si IBM, si-au exprimat ingrijorarea ca Musk a redus moderarea postarilor, parasind platforma anul trecut. Musk a raspuns spunand marilor companii sa „se duca naibii” pentru ca au suspendat publicitatea.

Dar Lou Paskalis, directorul executiv al firmei de consultanta in marketing AJL Advisory si fost executiv media la Bank of America, a declarat ca este probabil ca unii marketeri sa realoce cheltuielile inapoi catre X ca „mijloc de presiune politica”, de exemplu, daca vor cauta sa obtina contracte guvernamentale.

El a adaugat ca marile companii vor cauta sa intre in „gratiile lui Elon”, care a primit un mandat larg din partea lui Trump ca co-sef al unui nou Departament pentru Eficienta Guvernului.

„Ar putea fi vazut ca un canal oficial pentru comunicatiile Casei Albe”, a spus un alt sef de agentie de publicitate, adaugand ca victoria lui Trump i-a oferit lui Musk o noua legitimitate, precum si putere asupra brandurilor din sectoare care ar putea fi afectate de noi reglementari impuse de Trump.

Musk a prezis o revenire a afacerilor X dupa ce a sustinut cu ardoare campania lui Trump prin intermediul platformei si a donat mai mult de 100 de milioane de dolari in donatii politice. „O parte din boicot incepe sa se ridice”, i-a spus el podcasterului Joe Rogan inainte de alegerile din SUA, adaugand ca „daca Trump castiga, vom vedea… majoritatea boicotului se va ridica”.

De la alegeri, Musk si aliatii sai au laudat X ca fiind esential pentru castigarea votului si ca fiind locul de intalnire pentru discursul politic conservator. Saptamana trecuta, Musk a postat un grafic care arata o crestere a „secundelor de utilizator global” la 434,1 miliarde, de la mai putin de 400 miliarde in zilele premergatoare votului. A scris pe X: „Utilizarea acestei platforme a atins un nivel record!”

Urmareste-ne si pe:
Gabriel Tudor

Share
Published by
Gabriel Tudor

Recent Posts

Provocare pentru chinezi: Volkswagen investeste 5,8 miliarde de dolari intr-un joint venture cu rivalul Tesla, Rivian

Volkswagen Group (VW) impreuna cu rivalul Tesla, compania auto americana Rivian, au lansat un joint…

12 minute ago

„Regele” Cioaba nu mai vrea sa fie presedinte, candideaza pentru un loc de deputat. Desi este din Sibiu, el candideaza la Ialomita

Autointitulatul rege al rromilor de pretutindeni, care locuieste la Sibiu, Dorin Cioaba, candideaza pentru prima…

14 minute ago

Articole vestimentare contrafacute in valoare de 3.500.000 lei confiscate

Un lot semnificativ de articole vestimentare suspectate a fi contrafacute, cu o valoare estimata la…

2 ore ago

Ploi abundente din nou in Spania. Dupa Valencia, inundatiile lovesc acum Malaga – VIDEO

La doua saptamani dupa inundatiile devastatoare, temerile de o noua catastrofa cresc in sudul Spaniei.…

25 de minute ago

Sondaj INSCOP: Daca duminica viitoare ar avea alegeri, finala va fi Marcel Ciolacu-George Simion. Elena Lasconi se afla pe locul 3, la 7 procente de liderul AUR

Un sondaj de opinie realizat de INSCOP Research, la comanda cotidianului Libertatea, releva ca, daca…

30 de minute ago