Un profesor universitar din Suceava, care contesta in baza unor calcule fizice si stiintifice radarele Politiei Romane, cu argumentul ca acestea dau erori de masurare care nu se incadreaza in normele metrologice, si-a consiliat fiul intr-un proces cu Politia Rutiera chiar pe aceasta tema, pe care a reusit sa-l castige. Procesul verbal prin care fiul sau a fost amendat cu 800 de lei si lasat fara permis de conducere pentru 90 de zile a fost anulat, tocmai pe principiul ca aparatul radar poate da erori, scrie evz.ro.
Profesorul univ. dr. ing. Gheorghe Gutt de la Facultatea de Inginerie Alimentara din cadrul Universitatii „Stefan cel Mare”, sustine ca radarele nu prezinta o „precizie de masurare acceptabila”, ceea ce din punctul sau de vedere inseamna ca sunt in afara legii. Gheorghe Gutt spune ca „pistolul radar”, noua arma impotriva vitezomanilor a Politiei Romane, prezinta erori mai mari decat radarele de pe masinile de politie, cu alt principiu de functionare. „Pentru a prezenta o precizie de masurare acceptabila, un pistol LASER ar cantari zeci de kilograme iar pretul acestuia ar fi de sute de mii de euro”, a explicat profesorul universitar.
Pe 20 august 2013, fiul sau a fost inregistrat de aparatul radar de pe o autospeciala Dacia Logan cu viteza de 103 km/h in localitate, in municipiul Vatra Dornei. Soferul a contestat procesul verbal in instanta, aducand mai multe argumente.
Petentul a aratat, la general, ca exista o eroare tolerata a radarului de + 4% din valoarea conventional adevarata pentru viteze egale sau mai mari de 100 km/h, conditii in care agentul constatator trebuia sa aiba in vedere aceasta marja si sa aplice sanctiunea mai usoara, in cauza viteza putand fi mai mica de 100 km/h.
Concret legat de cazul sau, soferul a aratat ca din plansele foto anexate de Politia Rutiera la dosar rezulta ca initial a fost inregistrat cu viteza de 103 km/h, iar in plansa urmatoare, la mai putin de o secunda distanta, cu viteza de 86 km/h. Asadar, doua imagini una dupa alta, la interval de mai putin de o secunda, cu o diferenta de viteza foarte mare, cu mult peste marja de eroare. Petentul a mai aratat ca masina sa era setata sa nu depaseasca viteza de 99 de kilometri la ora.
Dupa ce a analizat argumentele, magistratul de la Tribunalul Suceava a stabilit ca aparatul radar a inregistrat simultan viteza de rulaj a mai multor vehicule, astfel ca nu se poate identifica, fara dubiu, cu ce viteza reala circula autoturismul respectiv.
Principala problema a radarului in acest caz a fost ca la momentul in care apare inregistrata viteza de 103 km/h, in imagine apar doua autoturisme si nu se poate stabili cu certitudine care circula cu viteza respectiva, au explicat judecatorii in motivarea sentintei. Tribunalul Suceava a anulat definitiv si irevocabil procesul verbal de constatare a contraventiei. Interesant este ca prima instanta care a judecat acest dosar, Judecatoria Vatra Dornei, a dat dreptate politistilor rutieri.
Iti place aktual24.ro? Urmareste fluxul de stiri aktual24.ro si pe Facebook
Fostii procurori DNA Mircea Negulescu (supranumit Portocala de trusturile de presa anti-DNA) si Gabriel Onea…
Un incendiu de proportii a izbucnit la un depozit situat pe strada Scolii din Voluntari,…
Dupa aterizarea istorica a booster-ului sau, SpaceX se pregateste pentru un alt test indraznet. Compania…
Premierul ceh Petr Fiala considera nerealista crearea unui serviciu comun de informatii la nivelul UE.…
Germania trece printr-o criza structurala - cu exporturi in scadere, preturi ridicate la energie si…
Rusia a cerut ca Ucraina sa isi reduca drastic armata si sa cedeze teritoriile partial…