Ati incerca o aroma de inghetata creata de ChatGPT?

life

O gelaterie din Milano, Italia, revolutioneaza modul in care se face inghetata, folosind inteligenta artificiala pentru a crea arome speciale si a gestiona deseurile, potrivit euroweeklynews.

Terra, gelateria lui Gianfranco Sampo, prezinta creatii de arome delicioase: ciocolata alba cu fructe de padure, piper negru caramelizat si otet balsamic – o combinatie care incanta papilele gustative si a castigat un prestigios premiu Gambero Rosso Tri Cone, care este, in lumea inghetatei, echivalentul mondial a trei stele Michelin.

Instrumentele bazate pe inteligenta artificiala sunt folosite pentru a anticipa ce arome vor fi solicitate si ce cantitate din fiecare va fi nevoie. Acest lucru asigura ca fiecare lingurita nu este doar delicioasa, ci si minimizeaza risipa. Sistemul controleaza chiar si cantitatea exacta a fiecarui ingredient, fie ca este lapte de vaca, lapte de ovaz sau apa, pentru a mentine productia sustenabila si eficienta.

„In marile orase internationale, unde chiriile sunt exorbitante, reducerea spatiului de stocare poate economisi multi bani. Cu AI, putem prezice exact de ce avem nevoie, astfel incat sa nu risipim resurse”, a explicat Sampo.

La Terra, fiecare lot de inghetata este urmarit prin coduri de bare. De la bucatarie pana la vanzare, fiecare miscare a produsului este urmarita si monitorizata. „Scanam tot ceea ce producem. In acest fel, stim exact ce avem si unde merge”, spune Sampo. In timp ce oamenii ofera inghetata delicioasa, sistemul AI este atent la orice discrepante, asigurand controlul calitatii.

Totusi, nu este vorba doar de eficienta. Pentru Sampo, aceasta abordare reprezinta o schimbare in modul in care este apreciata inghetata. „Oamenii cumpara inghetata cu 3,50 euro, dar pentru ce platesc cu adevarat? Fistic? Stracciatella? Cu sistemul nostru, stim exact ce oferim.”

In timp ce Italia se mandreste cu peste 56.000 de gelaterii, Sampo vede pietele internationale drept o oportunitate reala de crestere. Dupa ce a lansat cu succes Terra la Milano, el urmeaza sa deschida un nou magazin la Roma in octombrie, iar New York-ul va urma in 2025.

„Adevarata oportunitate se afla in afara Italiei. Afacerile artizanale sunt in crestere, in special in Europa si SUA, unde oamenii apreciaza mai mult produsele de calitate superioara decat optiunile produse in masa”, spune Sampo.

Viziunea lui este sa adapteze meniul Terra la gusturile locale, asa cum fac lanturile de fast-food, oferind produse specifice unei regiuni. „AI ne poate ajuta sa gasim traditiile si aromele locale care rezoneaza cu oamenii. In New York, asta ar putea insemna o aroma inspirata de cheesecake, in timp ce in Spania, am putea incorpora bartolillos in inghetata noastra.”

Sampo este, de asemenea, in acord cu tendintele alimentare. Pe masura ce veganismul si dietele cu continut scazut de zahar castiga popularitate, el s-a asigurat ca Terra ofera optiuni care raspund acestor preferinte fara a compromite aroma. O optiune vegana remarcabila este o inghetata cu alune de padure cu piersici caramelizate si alune sarate, facuta cu lapte de ovaz.

Terra a experimentat deja cu arome adaptate anumitor comunitati, datorita inteligentei artificiale. „Am vazut ca multi dintre clientii nostri chinezi iubesc zmeura, asa ca am dezvoltat o aroma de susan negru si dulceata de zmeura doar pentru ei. A fost un succes imens”, explica Sampo.

Urmareste-ne si pe:

Mai mult despre: , , , ,

Comentarii: