Incep lucrarile la „drumul-alternativa” la DN1. DJ 102I ar trebui sa fie gata in trei ani si jumatate

news

Incep lucrarile la proiectul de reabilitare si modernizare a DJ102I, Valea Doftanei, Campina (Prahova) – Bradet, Sacele (Brasov). Drumul modernizat ar urma sa fie o alternativa la aglomeratia de pe drumul national DN1, in zona Valea Prahovei. Tronsonul Valea Doftanei (judetul Prahova) – Bradet (judetul Brasov) este o solutie alternativa pentru descongestionarea traficului de pe Drumul National 1, pana la momentul constructiei autostrazii Comarnic – Brasov, iar acest tronson rutier s-a dovedit cel mai potrivit.

„Ne-a fost inmanata autorizatia de construire pentru lucrarile ce vor fi efectuate pe raza judetului Prahova, iar in urmatoarea perioada vom finaliza organizarea de santier, proiectul tehnic si detaliile de executie”, a anuntat Constructii Erbasu pe pagina proprie de Facebook.

Reabilitarea si modernizarea DJ 102I se va realiza pe o lungime totala de 25,63 km si va asigura legatura intre partea de sud a tarii (judetul Prahova) si partea centrala (judetul Brasov), traversand Muntii Baiului (Garbova) prin pasul Predelut la o altitudine de 1285 m, a scris economica.net.

Reabilitarea si modernizarea drumului inseamna refacerea totala a 12,4 km aflati pe teritoriul administrativ al judetului Brasov si a 13,2 km situati in judetul Prahova.

Drumul judetean DJ 102I porneste, dinspre Prahova, din localitatea Campina si trece prin localitatile Plaiul Campei – Lunca Mare – Seciuri – Tesila – Traisteni – lim. jud. Brasov si face legatura cu DN 1A la Santuri. Acest drum face legatura intre DN1 si DN1A respectiv intre Campina (Prahova) si Sacele (Brasov).

Cate o banda pe sens, 14 poduri, 72 de podete si 13 parcari

„La finalul lucrarilor, DJ102I va avea o structura rutiera modernizata de la fundatie si pana la asfalt. Va fi un drum cu o latime a platformei de 8 metri, care va dispune de doua benzi de circulatie, acostamente si rigole pe intreaga lungime, de noi poduri si podete transversale, de o modernizare a acceselor la drumurile laterale, precum si de parcari amenajate”, spun reprezentantii Constructii Erbasu.

Conform proiectului, lucrarile vor include 14 poduri, dintre care sase pe teritoriul judetului Prahova si opt pe teritoriul judetului Brasov, precum si 72 de podete si 13 parcari de scurta durata.

Amintim ca, pe 1 martie 2023, a fost semnat contractul pentru reabilitarea si modernizarea drumului judetean Valea Doftanei – Bradet (25,6 km), potrivit unui anunt al Guvernului. Compania care a castigat contractul este firma romaneasca Constructii Erbasu. Pentru acest contract, fusesera depuse noua oferte in total.

„Asiguram finantare in valoare de peste 400 milioane de lei pentru aceasta legatura suplimentara intre partea de sud si partea centrala a tarii si, implicit, pentru fluidizarea traficului de pe drumurile nationale DN1 si DN1A, foarte solicitate”, a transmis premierul de la acea data, Nicolae Ciuca.

Finantarea proiectului este asigurata de Ministerul Dezvoltarii prin Programul national de constructii de interes public sau social derulat de CNI SA, iar judetele Prahova si Brasov au in responsabilitati finantarea din venituri proprii a lucrarilor neeligibile prin program.

Durata contractului prevazuta la lansarea licitatiei era de 108 luni, din care 6 luni pentru proiectare, 42 de luni pentru executie lucrari si 60 de luni – perioada de garantie de buna executie a lucrarilor.

 

 

 

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: