Misterul Triunghiului Bermudelor a fost rezolvat, anunta un cercetator din Australia: „Nu fortele supranaturale sunt de vina pentru disparitia avioanelor si navelor”
Un cercetator australian sustine ca a rezolvat in sfarsit misterul Triunghiului Bermudelor. Karl Kruszelnicki, cercetator la Universitatea din Sydney, a gasit dovezi care sugereaza ca nu fortele supranaturale sunt de vina pentru disparitia avioanelor si navelor din zona, potrivit greekreporter.
Triunghiul Bermudelor este o zona vasta din Atlanticul de Nord, care se intinde pe 700.000 de kilometri patrati intre Miami, Puerto Rico si Bermuda. De-a lungul anilor, au aparut numeroase zvonuri despre avioane si nave disparute fara urma in aceasta zona.
Cu toate acestea, potrivit lui Kruszelnicki, aceste incidente pot acum fi explicate.
Kruszelnicki a prezentat o teorie care sugereaza ca disparitiile din Triunghiul Bermudelor nu sunt neobisnuite, avand in vedere traficul din zona, in special din tarile apropiate precum Statele Unite.
Kruszelnickia analizat statistici de la Lloyd’s din Londra si de la Paza de Coasta din SUA, care indica faptul ca procentul de avioane si barci disparute din Triunghiul Bermudelor este similar cu cel din alte regiuni din lume.
Kruszelnicki a analizat si cazul Zborului 19, una dintre cele mai cunoscute disparitii din Triunghiul Bermudelor. Pe 5 decembrie 1945, cinci bombardiere torpiloare TBM Avenger ale Marinei SUA au decolat din Fort Lauderdale, Florida, pentru un antrenament de rutina.
Toate cele cinci avioane, care transportau in total 14 membri ai echipajului, au disparut fara urma. Un hidroavion PBM-Mariner trimis intr-o misiune de cautare si salvare pentru a gasi bombardierele, a disparut si el, impreuna cu cei 13 membri ai echipajului sai. Nicio epava de la niciuna dintre aeronave nu a fost gasita.
Kruszelnicki sustine ca disparitia Zborului 19 s-a datorat cel mai probabil conditiilor meteorologice din Atlantic in acea zi, cu valuri de pana la 15 metri, in ciuda rapoartelor de la acea vreme care sugerau ca pe 5 decembrie 1945 erau conditii ideale de zbor.
Kruszelnicki a mai subliniat ca dintre cei cinci piloti, doar locotenentul Charles Taylor era un aviator cu experienta. Cu toate acestea, Taylor avea antecedente de decizii gresite, inclusiv doua incidente anterioare in care s-a ratacit si a prabusit avionul. In ziua disparitiei, Taylor a aparut pe pista mahmur si fara ceas.
Stenogramele zborului indica faptul ca Taylor credea ca avionul ar trebui sa zboare spre est, in timp ce un pilot secund a sugerat sa se intoarca spre vest. Cu toate acestea, Taylor a respins aceasta sugestie, conducand patrula mai departe peste Atlantic.
Kruszelnicki a mai remarcat ca zona oceanului in care au disparut avioanele este deosebit de adanca, ceea ce face ca recuperarea epavelor sa fie mai dificila. In ceea ce priveste hidroavionul plecat in cautare, Kruszelnicki sugereaza ca este posibil sa fi explodat in aer.