Autoritatile italiene deschid o ancheta pentru omor din culpa in cazul scufundarii superiahtului Bayesian
Autoritatile din Italia au deschis o ancheta pentru omor din culpa in cazul scufundarii iahtului Bayesian, care a dus la moartea magnatului britanic Mike Lynch si a altor sase in largul coastei Siciliei la inceputul acestei saptamani, potrivit CNN.
Anuntand ancheta, in cadrul unei conferinte de presa, procurorul Ambrogio Cartosio a spus ca anchetatorii au descoperit ca nu vremea a cauzat scufundarea ambarcatiunii, ci este rezultatul comportamentului echipajului si al modului in care a fost manipulata barca.
El a spus ca ancheta nu vizeaza niciun individ.
„Exista multe posibilitati. Ar putea fi doar capitanul. Ar putea fi tot echipajul. Ar putea fi paznicul. Analizam toti factorii pentru a vedea a cui ar fi fost vina”, a spus Cartosio.
El a adaugat ca procuratura a „intocmit, in prezent, un dosar impotriva unor persoane necunoscute, invocand savarsirea infractiunii de naufragiu din culpa si ucidere din culpa”.
Nava sub pavilion britanic, cu 22 de pasageri si membri ai echipajului la bord, s-a scufundat luni in timpul unei furtuni violente.
Sapte cadavre au fost recuperate in ultimele patru zile, scafandrii lucrand la aproape 50 de metri sub apa pentru a le recupera. Ultima victima, despre care se crede ca este fiica lui Lynch, Hannah, in varsta de 18 ani, a fost gasita in epava vineri.
Celelalte persoane disparute ale caror cadavre au fost recuperate sunt considerate a fi cele ale directorului Morgan Stanley International Jonathan Bloomer si ale sotiei sale Judy Bloomer, ale proeminentului avocat american Chris Morvillo si ale sotiei sale Neda Morvillo si ale bucatarului de la bord, Recaldo Thomas.
Cinci cadavre au fost gasite intr-o singura cabina si, in timp ce autoritatile au subliniat ca iahtul trebuie recuperat inainte de a putea trage concluzii ferme, au speculat ca grupul ar fi cautat buzunarele de aer ramase in timp ce barca sa scufundat.
Un alt procuror care a vorbit la aceeasi conferinta, Raffaele Cammarano, a spus ca cei morti probabil dormeau in momentul furtunii, motiv pentru care nu au putut scapa.
Cammarano a spus ca echipajul nu a fost supus testelor de droguri si alcool, deoarece erau „in mare soc si aveau nevoie de tratament” dupa ce au supravietuit naufragiului.
Anchetatorii au inca multe intrebari la care nu au raspunsuri, a explicat Cammarano, cum ar fi daca a existat o cutie neagra la bordul navei.
„[Scufundarea] a fost un eveniment brusc si brusc. Trebuie sa asteptam recuperarea navei”, a subliniat Cammarano.
In timp ce cauzele scufundarii superiahtului Bayesian raman neconfirmate, multi cred ca a fost lovit de o tromba de apa, una dintre multele tipuri de tornade. Paza de coasta a raportat ca iahtul a fost lovit de o tornada, iar o tromba de apa a fost raportata la baza de date europeana pentru vreme severa in aceeasi perioada.
Autoritatile nu pot confirma in acest stadiu daca unele dintre trapele navei au fost lasate deschise, a spus Cammarano, ceea ce ar putea explica de ce s-a scufundat atat de repede.
Directorul firmei care detine producatorul ambarcatiunii a numit superiahtul „de nescufundat”.
„Se stie bine ca navele cu vele sunt cele mai sigure in sensul cel mai absolut”, a declarat Giovanni Costantino, CEO al The Italian Sea Group. „In primul rand, pentru ca au o suprafata foarte mica in comparatie cu un iaht cu fata in vant. In al doilea rand, odata cu structura chilei de ruliu, ele devin de nescufundat”, a adaugat Costantino.