„Banii pentru presa” fac minuni: PSD si PNL domina categoric spatiul online, cu 12.000, respectiv 11.900 de mentionari in ultima luna. Urmeaza USR, cu doar 6.300 de mentionari

politica

mentionari, online, PSD, PNL, USR

In ultima luna, partidele care au dominat prin prezenta in spatiul online au fost PSD si PNL (cu un usor bonus pentru social-democrati), urmate la distanta notabila de USR, conform datelor centralizate de platforma de media intelligence NewsVibe si citate de informat.ro. Topul este inchis de AUR si SOS Romania, cu volume considerabil mai mici de mentiuni in sursele online relevante.

Top 5 partide dupa vizibilitatea online

Partidul Social Democrat – 12.000 de mentiuni
Partidul National Liberal – 11.900 de mentiuni
Uniunea Salvati Romania – 6.300 de mentiuni
Alianta pentru Unirea Romanilor – 1.900 de mentiuni
SOS Romania – 738 de mentiuni

Principalul eveniment care a generat crestere de mentiuni pentru toate partidele a fost ziua alegerilor locale si europene – 9 iunie. In ziua de 10 iunie, imediat dupa alegeri, au mai inregistrat cresteri de mentiuni doar PSD, PNL si USR. Aceasta este ziua cu cele mai multe mentiuni pentru cele trei partide.

Ulterior, observam o evolutie in tandem a mentiunilor despre PSD si PNL. Aceasta evolutie ”in doi” a fost generata de dezbaterile care au avut loc pe tema stabilirii datelor pentru alegerile prezidentiale si parlamentare, cand disputele dintre cele doua partide au monopolizat mare parte din spatiul online (in ceea ce priveste strict discutiile pe teme politice).

Se remarca o evolutie distincta a USR, legata de alegerile interne din cadrul acestui partid, cu varfuri de vizibilitate generate de alegerea Elenei Lasconi in fruntea partidului si, ulterior, de desemnarea acesteia drept candidat la functia de presedinte al Romaniei.

In acelasi timp, observam faptul ca intrarea SOS Romania in Parlamentul European nu a generat un plus notabil al numarului de mentiuni. La fel, desemnarea lui George Simion drept candidat AUR la functia de presedinte al Romaniei, desi a produs un plus de mediatizare pentru partid, nu a generat un volum mare de mentiuni in sursele online cele mai relevante.

Cele doua partide – PSD si PNL – genereaza si mentiunile cu cel mai mare impact estimat (adica vizualizari potentiale, calculate in baza unui algoritm creat de NewsVibe). Si in cazul impactului se mentine ierarhia de la mentiuni, cu un plus pentru USR.

In ceea ce priveste impactul mentiunilor, se remarca o diferenta notabila fata de graficul cu evolutia acestora. Desi in a doua parte a intervalului au fost mai putine mentiuni decat in preajma alegerilor din 9 iunie, acestea au avut un impact notabil pentru PSD, PNL si USR. In cazul primelor doua partide, este vorba despre discutarea in sursele online relevante a temei datei alegerilor prezidentiale, iar in cazul USR – de procesul electoral intern prin care a trecut acest partid.

Observam, totodata, un impact comparativ mult mai redus al mentiunilor despre AUR sau SOS Romania.

In ce priveste trendul de acceleratie – adica ritmul crescut de mentiuni comparativ cu perioada anterioara – se remarca mai ales cresterea USR, in momentul in care au fost anuntate candidaturile la sefia partidului, dar si in preajma Congresului acestui partid, precum si cresterea AUR, la momentul desemnarii lui George Simion drept candidat al partidului, la cea mai inalta functie in stat.

Selectia partidelor incluse in analiza se bazeaza pe ierarhia votului pentru alegerile prezidentiale, prezentata in rezultatele celui mai recent sondaj de opinie INSCOP Research, dat publicitatii pe data de 2 iulie 2024.

Urmareste-ne si pe:

Mai mult despre: , , , ,

Comentarii: