Britanicii au bagat spaima in hotelierii din Spania. Peste 10.000 de turisti au apelat la o metoda vicleana de a-si recupera banii pe vacanta
Fenomenul simularii imbolnavirilor in timpul vacantelor a luat amploare in acest an, determinandu-i pe hotelierii din Spania sa se mobilizeze, apeland chiar la detectivi particulari, in fata avalansei de reclamatii false facute de turisti britanici in speranta de a-si primi inapoi costul vacantelor, informeaza luni AFP, citata de Agerpres.
In sezonul 2016-2017, care este inca departe de a se fi terminat, au fost inregistrate peste 10.000 de reclamatii, comparativ cu 600 in perioada 2015-1016, a declarat pentru AFP Ramon Estalella, presedintele federatiei hoteliere CEHAT din Spania (Confederacion Espanola de Hoteles y Alojamientos Turisticos).
La randul ei, Asociatia britanica a agentiilor de turism (ABTA) a lansat campania „Opriti reclamatiile false de imbolnavire!” avertizand ca, intr-un final, aceste escrocherii vor fi platite de toata lumea pentru ca vor duce la cresterea pretului pachetelor turistice. Potrivit acestei asociatii, in ultimii trei ani, numarul reclamatiilor celor care calatoresc in strainatate a crescut cu 500%. Fenomenul afecteaza si alte destinatii, precum Turcia.
Potrivit lui Estalella, in Spania, peste 90% dintre aceste plangeri false sunt facute cu ajutorul unor firme specializate care promit reclamantilor despagubiri de mii de lire sterline.
Britanicii, care reprezinta cel mai numeros grup de turisti straini veniti in Spania (16 milioane in 2016), sunt principalii autori ai acestor reclamatii.
Legea protectiei consumatorilor din Marea Britanie nu impune prezentarea unui certificat medical care sa dovedeasca imbolnavirea si acorda un ragaz de trei ani reclamantilor pentru a putea depune plangere, a explicat Estalella, adaugand ca, daca o astfel de lege ar fi existat in Germania, Franta sau Spania, turistii din aceste tari ar fi facut acelasi lucru.
Hotelierii spanioli sustin ca firmele care ii reprezinta pe turisti in astfel de cazuri isi racoleaza clientii din apropierea complexurilor turistice, oferindu-si serviciile in mod gratuit.
In Tenerife, din arhipelagul Canare, o ambulanta inscriptionata „Clinica reclamatiilor” a fost vazuta pe insula in 2016.
Potrivit federatiei hoteliere, valoarea totala a despagubirilor solicitate a ajuns deja la 100 de milioane de euro.
Pana acum, hotelurile recurgeau la intelegeri amiabile pentru a evita costisitoarele si indelungatele procese din tribunalele britanice. Insa in luna mai, hotelierii s-au intalnit cu reprezentantii ambasadei britanice din Spania pentru a trage un semnal de alarma.
Ministrul de externe al Marii Britanii i-a atentionat pe turisti ca reclamatiile false pot avea consecinte penale.
Politia a arestat, in luna iunie, un turist britanic aflat in insula Mallorca, din arhipelagul Baleare, suspectat ca ar fi incurajat turisti cazati la hotel sa depuna plangeri false. Un al doilea barbat este anchetat in acelasi caz.
Ancheta a fost deschisa in urma unei plangeri facute de complexul turistic Club Mac din Puerto Alcudia, situat in partea de nord a insulei. Cabinetul de avocatura care reprezinta complexul turistic a furnizat politiei un dosar substantial cu probe, dupa ce a colaborat cu detectivi particulari.
Dosarul continea fotografii si documente care demonstrau cum cel putin 1000 de turisti britanici cazati in cele trei hoteluri ale complexului au depus reclamatii false pentru presupuse toxiinfectii alimentare, a explicat pentru AFP Carolina Ruiz, avocata care se ocupa de acest caz.
Printre acte se afla si nota de comanda de la bar facuta de un barbat care a acuzat hotelul ca toxiinfectia i-a stricat vacanta all inclusive in timp ce el consumase 100 de pahare de gin tonic pe durata sejurului.
„Toxiinfectia alimentara dobandita in hotel are probabil alte explicatii”, a spus ironic avocata.
Politia nu exclude posibilitatea altor arestari in aceasta ancheta, cea mai mare din Spania care vizeaza astfel de practici, a precizat avocata.
Si alte hoteluri au decis sa demareze proceduri judiciare pentru a contracara fenomenul.
Complexul Ponderosa din Tenerife a depus o plangere pentru defaimare impotriva unui cetatean din Marea Britanie care s-a prefacut ca se imbolnaveste. Plangerea vizeaza si cabinetul de avocatura care il reprezinta.
Daca problemele de genul acesta continua, unele hoteluri ameninta sa nu mai puna in vanzare pachete turistice all inclusive cetatenilor din Marea Britanie.
Iti place aktual24.ro? Urmareste fluxul de stiri aktual24.ro si pe Facebook
O noua experienta cu AK-24. Descarca aplicatia Aktual24 din App Store pentru iPhone si din Google Play pentru Android.