Oficial, cetatenii Marii Britanii devin tot mai saraci, dar imprumuta sume tot mai mari de bani pentru a se plimba cu masini de lux, scrie The Telegraph.
Transformarea de pe drumurile din Marea Britanie este evidenta pentru toata lumea. Masinile au devenit mai mari si mai stralucitoare, iar cele mai noi modele par sa ajunga instantaneu pe carosabil.
Mercedes-Benz, Audi, BMW si Land Rover domina acum strazile din intreaga tara. Aceste marci se afla in mod constant printre cele mai cumparate masini in fiecare an.
In acelasi timp, marcile accesibile, cum ar fi Ford, Vauxhall (Opel), Peugeot si Seat, au inregistrat o scadere a vanzarilor in ultimul deceniu.
Anul trecut, Ford a renuntat la Fiesta, renumita ca fiind o masina economica pentru familii, desi a vandut in Marea Britanie 4,8 milioane de masini din 1976.
Vanzarile masinii s-au prabusit insa recent, inainte de a fi eliminata pentru a elibera spatiu pe liniile de productie pentru noul Explorer, un SUV electric.
Soferii britanici au contractat imprumuturi uriase, in valoare de peste 17 miliarde de lire sterline, pentru a finanta aceasta schimbare radicala, in ciuda faptului ca veniturile medii nu au crescut cu mult.
In 2009, salariatul mediu din Regatul Unit castiga 435 de lire sterline pe saptamana si a imprumutat putin sub 12.550 de lire sterline pentru a-si finanta autovehiculul.
Astazi, veniturile sunt cu doar 209 lire sterline mai mari, dar suma medie imprumutata pentru a plati o masina a crescut de peste doua ori, ajungand la 25.566 de lire sterline in 2023, conform datelor furnizate de The Car Expert.
Chiar si in conditiile in care salariile reale raman in urma inflatiei, ofertele de finantare ieftine cu dobanzi foarte mici au permis nenumaratilor soferi sa se urce la volanul unor masini noi si stralucitoare pe care altfel nu si le-ar fi putut permite.
Contractul de achizitie personala (PCP), care este de departe cea mai populara modalitate de finantare a unei masini noi, permite automobilistilor sa plateasca doar cateva sute de lire pe luna pentru a conduce unele dintre cele mai ravnite vehicule de pe piata.
Cei mai multi soferi care semneaza un PCP nu vor fi niciodata proprietarii masinilor, iar dupa trei ani pot schimba masina fara a fi nevoiti sa plateasca in plus.
Cifrele furnizate de Agentia pentru Permisele de Conducere (DVLA) arata modul in care obsesia britanicilor pentru masinile de lux a prins radacini in doar 13 ani.
In 2022, comparativ cu anul 2009, se constata o crestere uimitoare de 267 de procente a cotei Porsche pe piata autoturismelor noi din Regatul Unit. Land Rovers a crescut cu 80%, in timp ce Lexus se vinde cu 75% mai bine.
BMW si Mercedes au crescut cu 37% si, respectiv, 35%, in timp ce Audi se descurca cu 48% mai bine si reprezinta acum aproape 7% din toate vanzarile de masini noi.
Aproape 233.000 de Vauxhall (Opel) au fost inmatriculate in 2009, fata de doar 81.873 in 2022, ceea ce reprezinta un declin de 57%.
Putin peste 60.000 de Fiat-uri noi au primit numere noi in 2009, in timp ce doar 19.647 au fost inmatriculate in 2022, in scadere cu 61%.
Ford, Citroen si Subaru au pierdut aproximativ 50 de procente din cota de piata, in timp ce Peugeot si Renault au pierdut 39 de procente.
Victoria lui Donald Trump in alegerile din SUA a adus un val de entuziasm in…
Candidatul PSD la Presedintie, Marcel Ciolacu, a sarit sa fie primul oficial roman care il…
Presedintele AUR, George Simion, a transmis, miercuri, un mesaj in care afirma ca Donald Trump…
Un fost angajat care lucra pentru una dintre agentiile de stat din China a fost…
Fostul presedinte Donald Trump a castigat Pennsylvania, statul swing care a fost cel mai ravnit…
Republicanii vor obtine majoritatea in Senatul SUA, schimband radical raportul de forte din Washington, estimeaza…