Canada anunta ca Google va plati 74 de milioane de dolari anual publicatiilor, conform noii legi online
Guvernul canadian a anuntat ca a ajuns la un acord cu Google pentru ca aceasta companie sa contribuie cu 100 de milioane de dolari canadieni anual la industria de stiri din tara, pentru a se conforma unei noi legi canadiene care obliga companiile de tehnologie sa plateasca editorii pentru continutul lor, relateaza Associated Press.
Acordul inlatura o amenintare a Google de a bloca posibilitatea de a cauta stiri canadiene pe Google in Canada. In schimb Meta, compania mama a Facebook si Instagram, a blocat deja stirile canadiene de la inceputul acestui an.
„Google a fost de acord sa sprijine in mod corespunzator jurnalistii, inclusiv jurnalismul local”, a declarat premierul canadian Justin Trudeau. „Din pacate, Meta continua sa abdice complet de la orice responsabilitate fata de institutiile democratice”, a mai spus premierul.
Pascale St-Onge, ministrul canadian al patrimoniului, a declarat ca Google va contribui cu 100 de milioane de dolari canadieni (74 de milioane de dolari) – indexati in functie de inflatie – sub forma de sprijin financiar anual pentru o gama larga de publicatii din intreaga tara.
„Este un lucru bun pentru sectorul de stiri. Daca se va ajunge la un acord mai bun in alta parte in lume, Canada isi rezerva dreptul de a redeschide discutia”, a declarat St-Onge in cadrul unei conferinte de presa.
„Acest lucru arata ca legislatia functioneaza. Ca este echitabila. Iar acum este de datoria Facebook sa explice de ce isi pune la dispozitie platforma pentru dezinformare, in loc sa sustina sistemul nostru de stiri”, a mai spus ea.
La sfarsitul lunii iunie, Canada a adoptat Legea privind stirile online pentru a obliga gigantii din domeniul tehnologiei sa plateasca editorii pentru a se conecta la continutul lor online. Meta a raspuns la aceasta lege prin blocarea continutului de stiri din Canada pe platformele sale. Alphabet, proprietarul Google, declarase anterior ca intentioneaza sa faca acelasi lucru atunci cand legea va intra in vigoare in decembrie.
Meta a declarat ca Legea privind stirile online „se bazeaza pe premisa incorecta ca Meta beneficiaza in mod nedrept de continutul de stiri partajat pe platformele noastre”.
Schimbarea facuta de Meta inseamna ca oamenii din Canada nu pot vizualiza sau distribui stiri pe Facebook si Instagram – inclusiv articole, videoclipuri si materiale audio postate de agentii din interiorul sau din afara Canadei.
St-Onge a calificat miscarea Meta drept „iresponsabila”.
„Cu redactii de stiri care se restrang sau se inchid in intregime, sanatatea industriei de stiri canadiene nu a fost niciodata mai mult in pericol”, a spus ea.
La inceputul acestui an, guvernul canadian a declarat ca va opri publicitatea pe Facebook si Instagram, ca raspuns la pozitia Meta.
Trudeau a declarat ca acordul va avea ecou in intreaga lume, pe masura ce tarile se vor confrunta cu aceleasi provocari cu care se confrunta peisajul media din Canada.