Dupa doi ani de cand Mercedes a decis sa investeasca pentru a doua oara in Ungaria, evitand Romania, a venit si randul BMW sa anunte constructia unei fabrici in tara vecina, nu la noi. Argumentele alegerii sunt aceleasi, acum, ca si in 2016: infrastructura foarte buna si resurse umane calificate, scrie Mediafax.
Pe 30 iulie 2016, Mercedes anunta o noua investitie in Kecskemet (Ungaria), dupa ce in 2012 finalizase prima investitie, iar in Romania s-au creat dezbateri aprinse din cauza ratarii acestei oportunitati. Totalul investitiilor alocate de Mercedes in Kecskemet se ridica, atunci, la doua miliarde de euro, cu toate avantajele create de dezvoltarea respectiva.
Iata ca istoria se repeta si Romania rateaza o noua oportunitate, de data aceasta investitorul fiind BMW, care si-a anuntat – pe 31 iulie 2018 – decizia de a aloca un miliard de euro pentru constructia unei fabrici in Ungaria (la Debrecen), nu in Romania.
„Debrecen este locul ideal pentru ca BMW Group sa isi extinda reteaua de productie. A fost ales in primul rand pentru infrastructura foarte buna, conexiuni logistice adecvate si proximitatea retelei de furnizori exitenti. Personalul calificat din zona locala a fost un alt avantaj cheie”, a mentionat BMW intr-o nota transmisa presei din Romania – care, desigur, a intrebat cum a fost aleasa Ungaria ca destinatie a acestei investitii.
„In selectarea Debrecen, Grupul BMW a urmat cu strictete procesul de selectie al locatiilor pentru posibile fabrici la nivel mondial, examinand diverse oportunitati din diferite tari. Grupul BMW a avut o relatie profesionala cu toate tarile in cauza, pe baza unei colaborari constructive”, au precizat reprezentantii constructorului auto german.
Consiliul de conducere al BMW Group a optat pentru Debrecen, Ungaria, deoarece indeplineste cel mai bine criteriile de selectie. Potrivit notei de presa, aceste criterii includ:
– factori specifici sitului, cum ar fi infrastructura foarte buna si accesibilitatea excelenta pe sosele, pe calea ferata si pe calea aerului
– conexiuni logistice adecvate si apropierea de reteaua de furnizori stabilita
– forta de munca cu o inalta calificare in zona locala.
„Gestionarea profesionala a proiectelor din partea partenerilor nostri maghiari a fost un criteriu suplimentar. In plus, Debrecen ofera un standard ridicat de trai, care va fi de asemenea atractiv pentru expati din Germania si alte locatii din intreaga lume”, a mai argumentat concernul german.
Potrivit BMW, procesul de recrutare a inceput de astazi (n.n.- marti, 31 iulie) si se pot deja trimite aplicatii on-line, iar constructia noii fabrici de la Debrecen va demara, cel mai devereme, in 2019. A fost achizitionata o suprafata de 400 hecatare pentru noua facilitate de productie.
Asadar, Romania a ratat inca o oportunitate de a atrage investitii straine de ordinul miliardelor de euro, din cauza starii deplorabile a infrastructurii, demonstrand ca nici lectia din 2012, nici cea din 2016 (pe care trebuia sa le invete de la Mercedes) nu au fost inca invatate. Lectia BMW ar trebui sa fie ultima.
Premierul Marcel Ciolacu a reluat, miercuri, propunerea ca Ilie Bolojan sa fie viitorul sau premier,…
Partidul liberal german FDP a anuntat miercuri seara ca toti ministrii sai vor parasi guvernul…
Rezultatul alegerilor prezidentiale din SUA "nu este ceea ce ne-am dorit", dar "trebuie sa il…
Politia spaniola a capturat 13 tone metrice de cocaina ascunse intr-un container cu banane din…
Presedintele democrat american Joe Biden l-a sunat, miercuri, pe Donald Trump pentru a-l felicita in…
Un sofer din Suceava a ramas pieton pentru 3 luni dupa ce a depasit linia…