„Cea mai mare, cea mai tare” – dar este cea mai „eco”? Icon of the Seas, supranumita „lasagna umana”, pleaca in croaziera

life

Afirmatiile conform carora Icon of the Seas, noua nava imensa descrisa drept „lasagna umana”, functioneaza cu combustibil curat, au fost etichetate drept o strategie de marketing, deoarece emisiile de metan ale GNL sunt mai puternice decat dioxidul de carbon, potrivit The Guardian.

Cea mai mare nava de croaziera din lume, care porneste, sambata, din Miami, in prima sa calatorie, a fost lansata cu sure si trambite. Mai lunga decat inaltimea Turnului Eiffel, Icon of the Seas are 20 de punti, poate gazdui peste 7.000 de pasageri si membri ai echipajului si, la un sfert de milion de tone brute, ar putea inghiti cinci vapoare Titanic la micul dejun.

Toboganele colorate de pe puntea superioara fac parte din „Thrill Island”, cel mai mare parc acvatic de pe mare si se mandreste cu o cascada interioara de 17 metri. Presedintele Royal Caribbean, Jason Liberty, a declarat reporterilor ca este „cea mai mare si mai tare nava de pe planeta”, desi a devenit rapid cunoscuta pe retelele de socializare drept „lasagna umana”.

Cu toate acestea, lansarea navei a readus atentia asupra impactului turismului de croaziera asupra planetei.

Diverse studii ale organizatiilor de mediu, care compara amprenta de carbon a unei vacante de o saptamana intr-o croaziera europeana cu un zbor si o cazare intr-un hotel, au concluzionat ca astfel de croaziere au de opt ori mai multe emisii de carbon intens.
Royal Caribbean a spus ca Icon of the Seas functioneaza cu gaz natural lichefiat (GNL), descriindu-l drept „combustibilul marin cu cea mai curata ardere”. Cu toate acestea, Bryan Comer, directorul programului marin al Consiliului International pentru Transport Curat, spune ca utilizarea unui astfel de combustibil arata o industrie care „investeste in solutii climatice false”.

„Insista sa spuna ca GNL este un combustibil verde atunci cand motorul emite cu 70 pana la 80% mai multe gaze cu efect de sera pe calatorie decat daca ar folosi combustibil marin obisnuit. Icon are cele mai mari rezervoare de GNL instalate vreodata pe o nava. Este doar marketing”, a adaugat Comer.

Folosirea GNL si nu a altor combustibili marini reduce emisiile de dioxid de carbon cu un sfert. Dar o nava de croaziera care foloseste GNL emite in general mai multe gaze cu efect de sera, din cauza a ceva numit „scapari de metan”, a spus Comer. Asta inseamna ca o parte din gaz nu arde, ceea ce duce la emisii de metan, un gaz mult mai puternic decat dioxidul de carbon. Metanul capteaza de aproximativ 80 de ori mai multa caldura decat CO2 in cei 20 de ani dupa ce este eliberat in atmosfera.

Navele ar trebui sa foloseasca pile de combustie si hidrogen sau metanol regenerabil, care emit mai putine gaze cu efect de sera, a spus el.
Cand Icon a fost proiectat acum mai bine de sapte ani, GNL era considerat „cel mai promitator combustibil disponibil la scara”, a declarat Nick Rose, vicepresedinte al Royal Caribbean.

„Consideram ca este un combustibil de tranzitie care ajuta la cresterea flexibilitatii in designul navei noastre si, de asemenea, ne ajuta sa ne adaptam mai usor la diferite tipuri de combustibili, pe masura ce piata evolueaza si sunt introduse alternative”, a spus Rose.

Icon of the Sea a fost construita pentru a utiliza pile de combustie, care produc energie electrica fara ardere, pentru a fi folosite la alimentarea ascensoarelor, dar bateriile nu au fost instalate din cauza unei probleme cu furnizorii.

Potrivit lui Rose, compania s-a angajat sa gaseasca si sa implementeze surse alternative de energie, inclusiv pile de combustie. „GNL este o parte a strategiei noastre de combustibil alternativ, alaturi de biocombustibili, metanol si alte surse de energie, cum ar fi energia de la mal”, a spus el.

Nava a fost, de asemenea, construita pentru a functiona cu energie electrica furnizata de la tarm atunci cand este andocata – o alternativa mai curata la generatoarele extrem de poluante. Venetia, Barcelona si Amsterdam sunt doar trei dintre orasele-port care interzic sau limiteaza navele de croaziera pe fondul preocuparilor tot mai mari de mediu si sanatate.

„Prin construirea acestor meganave si folosind GNL, industria de croaziera se misca in directia gresita. Navele mai mari necesita mai multa infrastructura in porturi, distrugand recifele si ecosistemele pentru a le gazdui”, a declarat Marcie Keever, de la organizatia Friends of the Earth.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: