Cea mai mare macara de pe coasta de est a SUA a ajuns la Baltimore pentru a ajuta la indepartarea resturilor podului de pe nava avariata. Cautarea celor patru persoane inca disparute a fost deocamdata oprita
Cea mai mare macara de pe coasta de est a SUA a sosit in Baltimore ca parte a unui efort masiv de curatare dupa prabusirea podului Francis Scott Key, potrivit BBC.
Transporturile in si dinspre unul dintre cele mai aglomerate porturi ale tarii sunt suspendate in timp ce resturile podului atarna deasupra navei care a intrat in el.
Cautarea cadavrelor a patru muncitori a fost oprita deocamdata din cauza pericolelor care ii pandesc pe scafandri printre resturi.
Aproximativ 60 de milioane de dolari din fonduri federale de urgenta vor fi directionate catre eforturile de recuperare.
Presedintele Joe Biden a spus ca va merge la Baltimore saptamana viitoare pentru a vedea consecintele accidentului si pentru a vorbi despre eforturile federale.
Portul este o artera vitala pentru importurile si exporturile americane si globale.
Marti, opt muncitori din constructii reparau gropile de pe Podul Key, cand nava Dali a intrat intr-unul dintre picioarele podului, iar cea mai mare parte a structurii s-a prabusit in apa.
Doi muncitori au fost salvati. Trupurile altor doi au fost recuperate, iar ceilalti patru se presupune ca sunt morti.
Scanarile cu sonarul arata ca vehiculele care au cazut in apa sunt prinse sub o „superstructura” de beton si alte resturi, spun politia de stat.
Guvernatorul statului Maryland, Wes Moore, a spus ca fiecare etapa a operatiunii de recuperare si salvare va fi dificila. „Vorbim intre 3.000 si 4.000 de tone de otel care au cazut peste acea nava”, a spus Moore.
Nava Dali, care este aproape la fel de lunga precum turnul Eiffel, a ramas pe loc. Intregul echipaj, de 22 de persoane, cetateni indieni, se afla la bord.
Cea mai mare macara de pe coasta de est al SUA, care poate ridica 1.000 de tone, a fost ridicata vineri pe amplasament. Macaraua, numita Chesapeake 1000, a fost construita in 1972 si are 58 de metri lungime. Va fi urmata sambata de o macara mai mica.
Cei implicati in operatiune trebuie sa-si dea seama cum sa taie resturile de pod in bucati, astfel incat sa poata fi ridicate de macara, au spus oficialii.
Acest lucru trebuie facut cu atentie pentru a se asigura ca niciunul dintre materialele periculoase din containere nu se varsa in rau.
Unele dintre aceste recipiente contin uleiuri folosite la vopseluri si cateva s-au desfacut deja, a spus Consiliul National pentru Siguranta Transporturilor (NTSB). Autoritatile au desfasurat dispozitive plutitoare intr-un efort de a acoperi eventualele scurgeri.
Expertii estimeaza ca ar putea dura o luna pentru ca portul Baltimore sa se redeschida si cativa ani pentru a reconstrui podul. Ancheta poate dura doi ani.