Presedintele si ministrul de externe al Iranului au fost oficial declarati morti, dupa ce agentiile de presa iraniene au raportat ca „niciun supravietuitor” nu a fost gasit la locul prabusirii elicopterului in care se aflau cei doi barbati si alte sapte persoane.
Imaginile filmate cu drona ale epavei, realizate de Semiluna Rosie si transmise de agentia de presa de stat FARS News Agency, au aratat locul prabusirii pe un deal abrupt si impadurit, din elicopter ramanand putine lucruri in afara de coada vopsita in albastru si alb.
Expertii consultati de CNN sustin ca principalele cauze care ar fi putut produce accidentul au fost vremea nefavorabila si vechimea aparatului de zbor. Era o ceata extrem de densa si temperaturi mult mai scazute decat media in regiunea de nord-vest a Iranului in momentul in care elicopterul care il transporta pe presedintele Ebrahim Raisi s-a prabusit duminica.
Echipele de salvare au infruntat toata noaptea terenul dificil si intemperiile, reusind sa ajunga la epava arsa a elicopterului abia in primele ore ale zilei de luni.
O drona Bayraktar a descoperit o sursa de caldura in apropierea satului Tavil, la 30 km de granita cu Azerbaidjanul, si a transmis datele autoritatilor iraniene. Ulterior, sursa de caldura a fost identificata ca fiind epava elicopterului prabusit al presedintelui iranian Ebrahim Raisi, a informat agentia de stiri turca Anadolu.
Presedintele iranian Ebrahim Raisi a calatorit probabil cu un elicopter Bell 212 care a inceput sa functioneze la sfarsitul anilor 1960, potrivit analistului militar al CNN Cedric Leighton, un colonel in retragere din US Air Force. Leighton a declarat ca dificultatea de a obtine piese de schimb ar fi putut juca un rol in accident.
„Acest model de elicopter fost introdus pentru prima data in Iran in timpul ultimei perioade de guvernare a sahului, in 1976, in forma comerciala si a fost folosit inainte de asta in armata americana, astfel ca inceputul real al acestui tip special de elicopter ar fi putut fi inca de la sfarsitul anilor 1960”, a spus Leighton.
„Piesele de schimb ar fi fost cu siguranta o problema pentru iranieni. In acest caz particular, cred ca aceasta confluenta a pieselor de schimb, din cauza sanctiunilor, plus vremea care a fost foarte rea in ultimele zile in aceasta parte particulara din nord-vestul Iranului, au contribuit la accident. A fost ceata, a fost ploaie, au fost temperaturi scazute. La temperaturi sub 10 grade Celsius, exista riscul ca la altitudini mai mari rotorul sa inghete. Exista o posibilitate de defectiune a motorului”, a mai spus Leighton, care a negat categoric orice implicare a serviciilor secrete israeliene, Mossad, in accidentul din Iran.
Presedintele Ebrahim Raisi era vazut drept potential succesor al ayatollahului Ali Khamenei. Decesul subit a presedintelui Ebrahim Raisi intr-un accident de elicopter de duminica a rasturnat speculatiile tot mai mari despre cine il va inlocui in cele din urma pe liderul suprem, ayatollahul Ali Khamenei, in varsta de 85 de ani, si a carui sanatate este tot mai subreda in ultima vreme.
Sase persoane au fost trimise in judecata de procurorii DIICOT Oradea, pentru constituire de grup…
Gripa australiana H3N2, subtip al virusului gripal sezonier A, a inceput sa se raspandeasca in…
Compania de curierat Sameday Group, parte din grupul eMAG, a decis sa apeleze si la…
Agentia nationala de gestionare a dezastrelor din Indonezia a declarat luni ca cel putin 10…
Primul satelit din lemn din lume, construit de cercetatori japonezi, a fost lansat in spatiu…
O clujeanca a devenit subiectul ironiilor pe retelele de socializare dupa ce a scos la…