Cel mai lung tunel subacvatic din lume se construieste pe sub Marea Baltica. Trenul va face doar 7 minute intre Danemarca si Germania

externe

Tunel sub Marea Baltica

Danemarca si Germania sunt cu un pas mai aproape de a fi legate prin cel mai lung tunel rutier si feroviar subacvatic din lume, relateaza Euronews.

Regele danez Frederik al X-lea a inaugurat luni primul element al unui viitor tunel de 18 kilometri pe sub Marea Baltica. Acesta va lega sudul Danemarcei de nordul Germaniei si va contribui la tranzitia ecologica a sectorului transporturilor.

Legatura Fehmarnbelt, care se preconizeaza ca va fi deschisa in 2029, va reduce, de asemenea, durata calatoriei de la 45 de minute, cat dureaza in prezent traversarea cu feribotul, la doar sapte minute cu trenul.

Aceasta va lega Roedby din partea daneza de Puttgarten din Germania, cu conexiuni rutiere si feroviare catre Europa Centrala si tarile nordice.

Frederik a dezvelit o placa la intrarea in prima sectiune de 217 metri a tunelului, care va fi scufundata intr-un sant pe fundul marii pe partea daneza in cursul acestui an. El a aruncat o moneda cu efigia sa intr-o capsula a timpului care contine obiecte donate de cei care au construit elementele de beton.

Sund & Baelt, compania care construieste legatura Fehmarn, sustine ca va fi cel mai lung tunel submersibil. Acesta va include, de asemenea, o cale ferata electrificata. Se preconizeaza ca masinile vor putea traversa Marea Baltica in 10 minute pe cele patru benzi, iar trenurile vor face acest lucru in sapte minute.

In 2011, s-a decis ca o legatura intre insula Lolland din sudul Danemarcei si insula Fehmarn din nordul Germaniei sa fie construita sub forma unui tunel imersat. Lucrarile pe partea daneza au fost pornite in iulie 2022, iar pe partea germana exact un an mai tarziu.

Tunelul va fi alcatuit din 89 de elemente de beton care sunt construite la o instalatie speciala din Roedbyhavn pe Lolland, supranumita cel mai mare santier din Europa de Nord. In mai, a fost turnat primul element.

Legatura Fehmarn va costa 4,8 miliarde de euro si va fi platita de utilizatorii din Danemarca.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: