Helena Helmersson a demisionat miercuri din functia de director executiv al H&M, punand capat brusc mandatului sau de patru ani si declansand o schimbare surprinzatoare in conducerea unuia dintre cei mai mari retaileri de moda din lume, transmite CNN .
„Sunt foarte mandra de ceea ce am realizat impreuna in ultimii ani, cand am trecut prin pandemie si prin mai multe provocari geopolitice si macroeconomice”, a spus ea intr-o declaratie publicata alaturi de ultimele rezultate financiare ale companiei suedeze.
„Cu toate acestea, a fost foarte solicitant uneori pentru mine personal si acum simt ca este momentul sa parasesc rolul de director general, ceea ce, desigur, nu a fost o decizie usoara”.
Helmersson, care paraseste H&M dupa 26 de ani de activitate in cadrul companiei, a fost inlocuit in functia de CEO de Daniel Erver. Acesta a fost cel mai recent sef al brandului H&M, care este cel mai mare din cadrul grupului. Printre celelalte marci ale sale se numara & Other Stories si COS.
Potrivit Reuters, Helmersson a declarat, in cadrul unei conferinte de presa la Stockholm, ca nu are energia necesara pentru a continua in functia de CEO, adaugand ca nu are inca niciun plan pentru urmatoarea sa mutare profesionala.
Marja de profit operational a H&M a scazut la 7,2% in cel de-al patrulea trimestru al anului financiar – care acopera perioada septembrie-noiembrie – de la 7,8% in trimestrul precedent.
Vanzarile au crescut in exercitiul financiar 2023, dar au scazut cu 4% in ultimele doua luni – inclusiv in perioada cruciala de Craciun – comparativ cu anul precedent.
Actiunile H&M s-au prabusit dupa aceste anunturi si erau cu peste 9% mai mici la mijlocul zilei la Stockholm. Actiunile au scazut cu 14% de la inceputul anului 2024.
„Pentru multi consumatori, anul a fost marcat de o putere de cumparare mai mica din cauza inflatiei ridicate si a ratelor ridicate ale dobanzilor”, a declarat Helmersson in anuntul privind rezultatele. „Trimestrul al patrulea a inceput cu o vreme neobisnuit de calda pe mai multe dintre pietele noastre europene importante. De la jumatatea lunii octombrie, vanzarile si-au revenit pe masura ce vremea de toamna a revenit mai normala.”
In afara de conditiile dificile de afaceri, retailerul s-a confruntat si cu provocarea de a-si reface lanturile de aprovizionare .
La inceputul acestei luni, a fost nevoit sa elimine o reclama la uniforme scolare in Australia, dupa ce utilizatorii retelelor de socializare s-au plans ca aceasta sexualiza copiii. „Ne pare profund rau pentru ofensa pe care a provocat-o”, a declarat H&M pentru CNN.
Anuntul, capturat pe ecran de mai multi utilizatori de retele sociale inainte de a fi retras, prezenta doua eleve de scoala primara imbracate in uniforma scolara, cu sloganul „Faceti ca acele capete sa se intoarca cu moda H&M Back to School”.
Liderul PSD, Marcel Ciolacu, a declarat joi ca a fost la Monaco, in 2022, la…
Presedintele ales al SUA Donald Trump a anuntat joi ca l-a numit in functia de…
Elena Lasconi, candidat USR la alegerile prezidentiale, sugereaza ca fostul ambasador SUA in Romania in…
Autoritatile spaniole au confirmat faptul ca alti doi cetateni romani au fost identificati ca fiind…
Muncitorii de pe un santier de langa Directia pentru Protectia Copilului Timis, au alertat, joi…
Un barbat s-a urcat, joi seara, pe cladirea garii din municipiul Braila, de unde ameninta…