China a lansat primul sau tren de mare viteza peste ape / Noua ruta are 84 de poduri, 29 de tuneluri si 20 km de cale ferata care trec peste mare

externe

Tren de mare viteza China

Ambitiile feroviare ale Chinei continua sa creasca, potrivit CNN. Cea mai recenta adaugare la portofoliul tarii este o linie de tren de mare viteza de 277 km de-a lungul coastei de sud-est, care va lega orasele Zhangzhou, Xiamen si Fuzhou, toate trei situate in provincia Fujian.

Viteza maxima a trenurilor pe aceasta ruta este de 350 de kilometri pe ora, potrivit China Railway, operatorul feroviar de stat.

Primul tren de pe aceasta linie a fost lansat joi, 28 septembrie, plecand din Fuzhou, capitala provinciei, la ora 9:15.

Noua cale ferata are in prezent 84 de poduri si 29 de tuneluri, la care se adauga 20 km de cale ferata care trec peste mare, ceea ce o face sa fie prima cale ferata peste apa din tara.

China Railway spune ca a folosit roboti inteligenti si otel rezistent la coroziune, prietenos cu mediul inconjurator, pentru a construi sectiunile de cale ferata deasupra apei.

Noua linie este doar unul dintre numeroasele proiecte de infrastructura promovate de guvernul chinez in 2016, cand a fost anuntata initiativa feroviara „Opt linii orizontale si opt verticale”. Mass-media de stat Xinhua noteaza ca transportul terestru in provincia Fujian a fost o provocare din cauza terenului sau muntos.

Provincia Fujian este, de asemenea, semnificativa pentru ca este cea mai apropiata parte a Chinei continentale de insula Taiwan. Xiamen se afla la doar 10 km peste stramtoarea Taiwan de Kinmen, cea mai vestica regiune din Taiwan.

Partidul Comunist Chinez, aflat la guvernare, revendica Taiwanul ca teritoriu propriu, desi nu l-a controlat niciodata.

O propunere controversata a unui grup de opt consilieri guvernamentali locali din Kinmen la inceputul acestui an a sugerat construirea unui pod literal si metaforic peste stramtoare. Planul ar transforma Kinmen intr-o „insula a pacii”, sau un fel de zona demilitarizata intre Taiwan si China.

Urmareste-ne si pe:

Mai mult despre:

Comentarii: